צפו בדבריו

אייכלר: "איש ציבור מסית וכולם צוחקים?"

"איש ציבור מופיע בטלוויזיה ואומר שצריך לקחת את החרדים במריצה. כל אלו שצחקו סביבו, הם כמו אותם שלא מחו נגד ההסתה בכל ימי ההיסטוריה", אמר היום אייכלר בכאב (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
חבר הכנסת ישראל אייכלר (צילום: Hadas Parush/Flash90 וידאו: ערוץ כנסת)

ח"כ ישראל אייכלר נאם היום (שני) במליאת הכנסת בדיון על מצור שושן פורים, בסיום דבריו ביקשה הממשלה לאשר את תקנות המצור בשושן פורים, אך בהתנגדות ח"כ אייכלר והמפלגות החרדיות, נפסלו התקנות והקנסות בוטלו.

ח"כ ישראל אייכלר פתח ואמר: "בהגדה של פסח אנו אומרים מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות. בדרך רמז אומרים שהלילה זו הגלות, והשאלה היא מה נשתנה הגלות האחרונה של אלפיים שנה מכל הגלויות שהיו קצרות יותר? שהלילה הזה, הגלות הזו, כולו מצה, מצה זו מריבה. בגלל המריבות והמחלוקות אנחנו לא נגאלים".

"השנה האחרונה הייתה שנת קורונה. מה עוד אמור לאחד את העם יותר מאשר וירוס שפוגע בכולם מבלי להבחין בין ציבורים ומגזרים? ומה שקרה בפועל, שנוצרה הסתה נגד הציבור החרדי שהוקע כמפיץ המחלה. כל התכניות היו כיצד ליזום סגרים דווקא בחגים, ודווקא בבתי הכנסת ששם לדבריהם הכי מסוכן".

עוד הוסיף אייכלר: "היה דו"ח של משטרת ישראל שבפורים המשולש ישנה סכנה כי יש מנהג להשתכר תוך כדי קריאת המגילה, ולכן צריך לסגור את העיר בשושן פורים. מדינת ישראל המתיימרת להיות מדינת העם היהודי אינה יודעת שבפורים המשולש לא קוראים מגילה, ושבקריאת מגילה לא שותים. הדו"ח לא נכתב בערבית או בפולנית, אלא בעברית".

"זה היה רק סמל להתנהלות מול המגזר החרדי. כשאיש ציבור מופיע בטלוויזיה ואומר שצריך לקחת את החרדים במריצה ולזרוק אותם למזבלה, בלי לפחד שיגיבו לו, זה מראה שיש לו תומכים שמגבים אותו. כל אלו שצחקו סביבו, הם כמו אותם שלא מחו נגד ההסתה בכל ימי ההיסטוריה, נגד מה שנעשה לעם היהודי".

"תארו לכם", אמר אייכלר, "איש ציבור או איש תקשורת באירופה שיגיד על היהודים שצריך לזרוק אותם במריצה למזבלה טובה. הוא הרי לא היה מחזיק בתפקידו עוד יום אחד".

ח"כ אייכלר הזכיר: "אמרנו לאורך כל התקופה שהסגר השכונתי אינו תרופה. וזה הוכח לאורך כל השנה האחרונה. הסגר לא מנע שום דבר. ובכל זאת רצו לעשות דווקא סגרים על בני ברק ושכונות חרדיות. האשימו את החרדים שבגללם סוגרים את כל המדינה. לכן אני מבקש להתנגד לתקנות בפרט שהן על מה שהיה בדיעבד. ובעיקר אני מבקש להסיר את התקנות של המצור על ירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר