תסמינים קשים

אירופה משעה את השימוש בחיסון של אסטרה-זניקה

איטליה, צרפת וגרמניה הודיעו כי לאור דיווחים על תופעות לוואי קשות מהחיסון של 'אסטרה-זניקה', חיסון האוכלוסייה במדינות יושעה. מומחים טוענים: החיסון בטוח (חדשות, עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

צרפת, איטליה וגרמניה התווספו הערב (שני) לרשימת המדינות שהכריזו על השעיית חיסון האוכלסיה בחיסונים שפותחו על ידי חברת 'אסטרה-זניקה'. ההחלטה להשעיית החיסון נבעה מתופעות לוואי חמורות, ביניהם קרישי דם מהם סבלו עשרות מתחסנים.

לאחרונה גובר החשש באירופה מתופעות הלוואי של חיסוני 'אסטרה-זניקה', בין היתר בשל דיווחים על דימומים ותסחיפי ריאה שאף הובילו למוות.

בצל אותם דיווחים, מבהירים ארגון הבריאות העולמי, וכן סוכנות התרופות האירופית, כי על פי בדיקות שנערכו, לא נמצא בדל ראייה לקשר בין החיסון לאותם אירועים, וכי לדעתם החיסון בטוח לשימוש.

חוץ מאיטליה, צרפת וגרמניה, גם המדינות דנמרק, אירלנד, נורבגיה, הולנד, איסלנד ובולגריה הכריזו כי לעת אתה חיסוני 'אסטרה זניקה' יושעו.

בתגובה לדיווחים, אמרה חברת 'אסטרה-זניקה' כי בבדיקה שערכה ללמעלה מ-17 מיליון מתחסנים, לא עלו ראיות לסכנה מוגברת של היווצרות קרישי דם. 'אסטרה-זניקה', טוענת כי עד כה דווחו רק 15 אירועים של פקקת ורידים עמוקה ו-22 מקרים של תסחיף ריאתי מבין כל אותם אנשים שהתחסנו. לדברי הנהלת החברה, מדובר בנתונים זהים לאלה לחיסונים נגד קורונה של החברות המתחרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר