בגלל המוטציה הבריטית

בישראל חוזרים לשגרה; אלו המדינות שנכנסות לסגר נוסף

המוטציה הבריטית מכה ללא רחם במדינות אירופה שחלקן נכנסו לסגר נוסף וחלקן ייכנסו לסגר מלא או רק בסופי שבוע • באיטליה, נכנסו לסגר ומספר המתים מה'קורונה' חצה את ה-100,000 (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מילאנו, איטליה (צילום: שאטרסטוק)

בזמן שמדינת ישראל חוזרת אט אט לשגרה מבורכת, תחלואת הקורונה בעולם ממשיכה להכות בעוצמה ויש מדינות שנכנסות לסגר כללי ויש כאלו שהולכות להיכנס לסגר בסופי שבוע.

באיטליה, שבתחילת הקורונה נחשבת לארץ המוות, בשל המתים הרבים במדינה, יש כבר יותר מ-100 אלף חולים שמתו מנגיף הקורונה, רק ביממה האחרונה מתו במדינה מעל ל-350 חולים ונמצאו למעלה מ-20 אלף מאומתים חדשים.

בעקבות כך - שהמוטציה הבריטית משתוללת במדינה, החליט ראש הממשלה האיטלקי להיכנס לסגר מלא באזורים נרחבים הכוללים את הבירה - רומא.

המוטציה לא משתוללת רק באיטליה, וגם בפולין יש קורבנות רבים ואף הם ייכנסו לסגר הדוק בימים הקרובים. בנוסף, יש מדינות באזור הבלקן וכן נורבגיה שנכנסים בימים אלו לסגר על המדינה.

לעומת זאת בצרפת, ראש הממשלה עדיין לא הכריז על סגר, אך בשל העומס על בתי החולים ובעיקר על מחלקת טיפול נמרץ, הוא הודיע כי הוא שוקל להטיל סגר כללי בסופי שבוע, עד לירידה בתחלואה.

יצוין, כי גם באיטליה אימצו את מודל הרמזור, לאחר שהמוטציה הבריטית החלה לתקוף בעוצמה את המדינה, ולכן קרוב ל-80 אחוזים מתלמידי מערכת החינוך לא הגיעו למוסדות החינוך - החל מאתמול, בערים בהן יש אדום, נאסר על התושבים לצאת מהבית רק למטרות חיוניות או טיפולים רפואיים בלבד.

תושבי העיר רומא, קיבלו בהבנה את ההחלטה להטיל סגר ובריאיון לרויטרס אמרו חלקם, כי הם מקבלים זאת בהבנה, אחת התושבות אף אמרה; "חבל שלא עשו זאת קודם".

יצוין, כי הטלת הסגר נעשתה על ידי הממשלה החדשה שנבחרה לא מכבר ולכן התושבים מגבים את החלטות הממשלה החדשה.

הראש"ל הגר"ש עמאר: תראו מה קורה בעולם, מתים כמו זבובים (תמונה: דוד ארזני)

כזכור, אמש דווח כי צרפת, איטליה וגרמניה התווספו לרשימת המדינות שהכריזו על השעיית חיסון האוכלסיה בחיסונים שפותחו על ידי חברת 'אסטרה-זניקה'. ההחלטה להשעיית החיסון נבעה מתופעות לוואי חמורות, ביניהם קרישי דם מהם סבלו עשרות מתחסנים.

לאחרונה גובר החשש באירופה מתופעות הלוואי של חיסוני 'אסטרה-זניקה', בין היתר בשל דיווחים על דימומים ותסחיפי ריאה שאף הובילו למוות.

בצל אותם דיווחים, מבהירים ארגון הבריאות העולמי, וכן סוכנות התרופות האירופית, כי על פי בדיקות שנערכו, לא נמצא בדל ראייה לקשר בין החיסון לאותם אירועים, וכי לדעתם החיסון בטוח לשימוש.

בתגובה לדיווחים, אמרה חברת 'אסטרה-זניקה' כי בבדיקה שערכה ללמעלה מ-17 מיליון מתחסנים, לא עלו ראיות לסכנה מוגברת של היווצרות קרישי דם. 'אסטרה-זניקה', טוענת כי עד כה דווחו רק 15 אירועים של פקקת ורידים עמוקה ו-22 מקרים של תסחיף ריאתי מבין כל אותם אנשים שהתחסנו. לדברי הנהלת החברה, מדובר בנתונים זהים לאלה לחיסונים נגד קורונה של החברות המתחרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר