מעצמת חיסונים

רוסיה לוחצת על ישראל: תכירו ב'ספוטניק 5'

בזמן שישראל נחשב למעצמת חיסונים עולמית, רוסיה לוחצת על ישראל להכיר בחיסון שלה - ספוטניק 5, כדי לזכות בהכרה בינלאומית, לעת עתה ישראל מסרבת להכיר בחיסון (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

ישראל נחשבת למעצמת החיסונים העולמית ובשל כך רוסיה שיגרה בקשה לישראל בה היא מבקשת, שיכירו בחיסון הרוסי - ספוטניק 5, כך דווח היום (שלישי) ב-ynet.

על פי הדיווח, רוסיה מפעילה לחצים שישראל תכיר בחיסון, כפי שהיא הכירה בחיסונים של חברות פייזר ומודרנה.

לפני מספר שבועות, ישראל הסכימה לרכוש בכמיליון וחצי דולרים את החיסון הרוסי, כדי להעביר אותם לסורים - בתמורה לשחרורה של הישראלית שחצה את הגבול לסוריה.

יחד עם זאת, ישראל הבהירה, כי איננה מכירה בחיסונים המבוצעים בחו"ל, וגם עולים חדשים המגיעים לישראל נדרשים לעבור בדיקה סרולוגית.

כזכור, החיסון הראשון בעולם נגד נגיף הקורונה, היה ספוטניק 5, שהוצג כבר בחודש אוגוסט האחרון, ייתכן כי המהירות בה יצא החיסון, גורמת לתהיות עולמיות באשר ליעילות שלו.

מיליוני חיסונים מישראל יגיעו לפלסטינים ( וידאו: חדשות הערב, כאן 11)

אך דבר זה לא מפריע לרוסיה לתפעל קמפיין בינלאומי בעד החיסונים ומשרד החוץ הרוסי אף פרסם לפני כמה ימים בחשבון הטוויטר שלו כי החיסון יעיל ב-91 אחוזים והוא אושר בכ-50 מדינות בעולם - כולל בפלסטין.

לפני כשלושה חודשים פורסם, כי בית החולים הדסה רכש מיליון וחצי חיסונים תוצרת רוסיה, משרד הבריאות הישראלי לא אישר את החיסונים האלה. והחיסונים הגיעו לידי הרשות הפלסטינית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר