'נפוצץ את המקום'

צעירים אוקראינים היכו בחור ישיבה - והתנפלו על ביהכנ"ס

לאחר שנה וחצי של שקט בקהילה היהודית של קייב - התרחשה מתקפה אנטישמית אלימה על בית הכנסת 'אורח חיים', ואלימות כנגד צעיר מהקהילה: "כל הפנים שלו - היו נפוחות" (חדשות, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הצעיר היהודי שהותקף; שומרי הקהילה; מראה כללי של ביהכ"נ (צילום: באדיבות המצלמים; Shutterstock)

אנטישמיות בקייב: צעירים אוקראיניים היכו צעיר יהודי, והתנפלו על בית כנסת מרכזי בעיר בניסיון לפרוץ פנימה.

התקרית, שמתפרסמת לראשונה ב'כיכר השבת', שוברת תקופה ארוכה של שקט ורוגע בקהילה היהודית של קייב. לפי אברומי, אחד מבני קהילת 'אורח חיים' בבירה האוקראינית, "הפעם האחרונה בה יהודי מהקהילה הוכה באנטישמיות היתה לפני שנה וחצי. זה מאד נדיר. יהודים מסתובבים כאן בחופשיות".

האירוע החל כאשר צעיר יהודי בן 19, תלמיד בישיבה לחוזרים בתשובה שמפעילה קהילת 'אורח חיים', פסע שלשום (ראשון) לתומו ברחוב הסמוך לבית הכנסת של הקהילה בשכונת פדול.

בית הכנסת בשכונת פדול שבקייב (צילום: באדיבות המצלם)

אל הצעיר ניגשו בשלב מסויים שתי נערות אוקראיניות שרצו ליצור עימו קשר, אך הצעיר היהודי סירב להתייחס אליהן והמשיך בדרכו. לפתע, משום מקום זינק צעיר אוקראיני לעברו ותקף אותו בטענה שהוא 'מתעסק עם הידידות שלו'. הוא אף היכה אותו בפניו באגרוף.

"בשלב זה נמלט הצעיר היהודי אל בית הכנסת - מרחק רחוב אחד מהזירה - ופנה אל שני עובדי האבטחה שמעסיקה הקהילה כדי לבקש מהם עזרה", כך מתאר אברומי בשיחה עם 'כיכר השבת'. "השומרים ראו שכל פניו נפוחות מהמכה שקיבל".

אלא שהתוקף התעמת גם עם המאבטחים, עד שהללו נאלצו להרחיקו בעזרת גז פלפל - כשהוא צועק ומאיים: "אני אקרא לחברים שלי שיגיעו הנה". אומר ועושה: כעבור כמה דקות חזר התוקף אל אזור בית הכנסת כשהוא מלווה בכשמונה צעירים אוקראינים נוספים.

הצעירים התנפלו על בית הכנסת: טיפסו על הגדרות, השליכו חפצים, קיללו ואיימו ואף פגעו בעוברי אורח. "יש לנו בבית הכנסת לחצן חירום שמזמין את המשטרה באופן מיידי", מספר אברומי. "בתוך ארבע דקות הגיעו כחמש ניידות משטרה למקום".

הצעיר התוקף נעצר בידי משטרת קייב, אך לאחר שהשוטרים עזבו את המקום הגיעו לשם עוד עשרות צעירים אנטישמיים כשבידיהם רמקולים וכרזו קריאות 'היטלר' ועוד. "הם צעקו: 'אנחנו נפוצץ את המקום הזה'".

התלמיד היהודי ניגש אמש (שני) למשטרה בכדי להעיד. במקביל נערכה הקהילה בתוספת אבטחה.

המשטרה בזירה (צילום: באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר