שיחה חריגה

האזינו: שיחת האיום של הקצין על נכדו של הגרי"מ שכטר

קצין מודיעין של מחוז ירושלים ניסה למנוע את הגעתו של מנהיג חסידי ברסלב, הגאון רבי יעקב מאיר שכטר, להפגנה נגד קו הרכבת הקלה - תוך שהוא מאיים על נכדו; האזינו (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
שיחת האיום • בתמונה: הגרי"מ שכטר בהפגנה, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שיחה חריגה: קצין מודיעין של מחוז ירושלים, בשם פקד עידן בן נון, ניסה למנוע את הגעתו של מנהיג חסידי ברסלב, הגאון רבי יעקב מאיר שכטר, להפגנה נגד קו הרכבת הקלה ברחוב בר אילן, ניסיון שלא צלח.

בהקלטה שהגיעה לידי 'כיכר השבת', נשמע הקצין משוחח עם נכדו של הרב, ולאחר שמשכנע אותו כי מדובר בקצין אמיתי ולא באדם שמתחזה, הוא אומר: "אני לא רוצה שיגיע מצב שיגרמו נזקים ולאחר מכן נחפש את המארגן ונגיע לרב".

"אני פה אומר לך, סוג של מעביר איזה שהוא מסר", הוסיף הקצין, "שאני רוצה שתעביר לרב, אנחנו מבקשים שהרב לא יגיע לשם היום, אם רוצים לעשות מחאה זה בסדר וזה לגיטימי לעשות מחאה מול אתר הבניה, כל מחאה שהיא לגיטימית ולא נגרמים נזקים ולא איזה שהוא הלהטה של הרוחות שתגרום אחרי זה להפרת...".

ההפגנה, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הקצין המשיך ואמר כי "בסוף, במידה וכן יהיה, אני מכיר את הציבור של החבר'ה של ברסלב, במיוחד החברה של השול, אני מכיר את הציבור, והוא ציבור קשה, הוא אנטי ציוני, הוא קצת קשה. שלא נגיע למצב שאנחנו מעכבים מישהו מבית הרב או חלילה מגיעים לרב".

בנוסף, במהלך השיחה הוא חושף כי היתה כוונה לעצור את האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק אחרי החתונה ההמונית שנערכה בניגוד להנחיות בביתר, "אבל אני מנעתי את זה", כלשונו.

ל'כיכר השבת' נודע כי גורמים במשטרה ניסו בתקופה האחרונה ליצור קשר עם גורמים ב'העדה החרדית', במטרה לנסות להרגיע את הרחובות בבר אילן, לאור ההפגנות שלא פוסקות ומדי פעם הופכות לאלימות, אך עד כה ללא הצלחה.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', השתתפותו של הרב שכטר נחשבת לעליית מדרגה במאבק, בו נטלו חלק בעיקר גורמים קיצוניים. מאות בני אדם התאספו היום סביב מתחם העבודות ברחוב בר אילן ועוררו מהומות ופרובוקציות, תוך שהם מתעמתים עם המאבטחים וכוחות המשטרה. שבעה מפגינים עוכבו על ידי המשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר