השמיים נפתחים

בג"צ קבע: סגירת נתב"ג וההגבלות על הנכנסים לא חוקיות

שופטי בג"צ פסקו כי החל מסוף השבוע - כל ישראלי יוכל להיכנס ארצה • עוד בהכרעה: אם הממשלה תרצה להשית תקנות אלו שוב, היא תצטרך לעשות זאת בהתבסס על "עבודה מקיפה" (חדשות, ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Moshe Shai/Flash90)

ועדת החריגים, שהגבילה כניסת ישראלים ל-3,000 בלבד מדי יום, איננה חוקית ומסוף השבוע, בעת פקיעת המועד הקבוע בחוק הנוכחי, כל המעוניין לשוב לביתו מחו"ל, יוכל לעשות זאת - כך פסקו היום (רביעי) שופטי בג"ץ בהכרעה דרמטית.

המשמעות: חשש גדול במערכת הבריאות, שדרשה תחילה את סגירת נתב"ג לחלוטין ואז את הגבלת הנכנסים, לכניסת מוטציות חדשות לישראל ופגיעה במבצע החיסונים רחב ההיקף.

השופטים אמרו כי מדובר ב"תקנות שאינן חוקיות" והבהירו כי קביעתן חלה גם באשר לעתיד, אם הממשלה תמשיך לנהוג ללא הבאת דברי נימוק: "אם יוטלו בעתיד הגבלות חדשות כלשהן על הכניסה לישראל והיציאה ממנה, יש לבסס אותן על תשתית עובדתית מקיפה ועדכנית ולהבטיח כי הן עומדות כנדרש במבחנים החוקתיים", נכתב בפסק הדין.

נושא הכניסה והיציאה מישראל, בפעולות ועדת החריגים בראשות שרת התחבורה, הוביל למהומה גדולה, בעיקר עם פרסום התחקיר בחדשות 12 שהציג את החרדים ונציגיהם הפוליטיים באור שלילי.

בנוסף, ועדת החוץ והביטחון הגבילה את השימוש באיכוני השב"כ לארבעה ימים נוספים בלבד, ולאחריהם השימוש ייאסר, עד שהממשלה תמלא את דרישות הוועדה.

הוועדה דורשת לכלול קריטריונים נוספים להגבלת השימוש באיכוני שב"כ וכן להסדיר מתן הודעה למחוסנים שבאו במגע עם חולה מאומת.

יו"ר הוועדה, חבר 'תקווה חדשה', צבי האוזר, האשים: "הממשלה נמצאת באווירת סוף קורס. ההחלטה לא לשלוח לאזרחים מחוסנים אשר באו במגע עם חולה מאומת הודעה על כך לא מאפשרת התנהלות אחראית, מסכנת חיי אדם ועלולה לגרום למחוסנים להדביק אנשים בסיכון שאינם מחוסנים. כ-115,000 מחוסנים באו עד היום במגע עם חולה מאומת ולא יודעים זאת, חלקם הדביקו אחרים. בנוסף, על הממשלה לחשב מסלול מחדש ולכלול בקריטריונים להפעלת כלי השב"כ את מספר החולים הקשים ולא רק את מספר החולים המאומתים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר