המשבר מחריף

רוסיה מחזירה את שגרירה בארה"ב ל"התייעצות"

דבריו החריפים של ביידן על נשיא רוסיה פוטין נשמעו היטב במוסקבה, והתגובה לא איחרה לבוא. משרד החוץ הרוסי הודיע לשגריר בארה"ב כי עליו לחזור הביתה - 'להתייעצות' (בעולם)

ציקי ברנדווין | כיכר השבת |
ביידן (צילום: מתוך The White House ביוטיוב)

המשבר בין רוסיה לארה"ב מחריף ולאחר דבריו החריפים של הנשיא ביידן, רוסיה הודיעו לשגריר שלהם בארה"ב לחזור בחזרה לרוסיה.

על פי הדיווחים, משרד החוץ ברוסיה הודיע הערב (רביעי) על החזרת שגריר מוסקבה לוושינגטון - לצורך 'התייעצות', וזאת אחרי שנשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, כינה את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, "רוצח".

כזכור, בריאיון שהעניק היום ביידן לרשת ABC האמריקנית, אמר נשיא ארצות הברית, כי "פוטין ישלם את המחיר על ניסיונותיו להטות את הבחירות ב-2016". הן האמירה, והן החלטת רוסיה, מהוות החרפה ביחסים בין המדינות, שהיו שקטים בימי כהונת טראמפ.

ביידן שכח את שם השר שלו: "הבחור שמנהל שם את המדים..."

"אתה מכיר את ולדימיר פוטין. אתה חושב שהוא רוצח?" שאל המראיין את הנשיא האמריקני וביידן השיב לאחר הרהור קצר: "כן, אני חושב שכן". את הדברים אמר ביידן לאחר שאיים על פוטין ואמר כי הוא יתמודד עם ההשלכות של ניסיונותיו להטות את הבחירות לנשיאות ארה"ב בשנת 2016 לטובת טראמפ.

עוד הוסיף ביידן כי המהלכים בתגובה על מעשיו של פוטין יגיעו בקרוב. "הוא ישלם את המחיר", אמר. כשנשאל מה יהיו ההשלכות, אמר: "תראה בקרוב". בהתייחסות לנושאים שבהם לשני הצדדים יש אינטרס הדדי לעבוד יחד, אמר: "אפשר ללכת וללעוס מסטיק בו זמנית". את הדברים ייחס בעיקר להחלטתו להאריך את הסכם פירוז הנשק הגרעיני עם רוסיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר