ערב הבחירות

סמוטריץ' ל'ברסלב'; נבטל את החותמת השחורה

יו"ר 'הציונות הדתית' פנה לשר הפנים ולשר החוץ כדי שיפעלו להסרת "החותמת השחורה" מדרכונם של חסידי ברסלב • "עשו זאת בתנאים ייחודים של מגיפה בינלאומית ובתנאי אי ודאות קשים" (מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יו"ר 'הציונות הדתית', בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מאבק הקולות בין 'הציונות הדתית' של סמוטריץ' ובן גביר ל'יהדות התורה' יימשך עד יום הבחירות ובמהלכו, כשאחת הקהילות בהן מפעיל סמוטריץ' את עיקר כוחו היא חסידות ברסלב, לה יש כמה אלפי בעלי זכות הצבעה בישראל, הזועמת על הנציגים החרדיים בעקבות אירועי אומן ראש השנה ה'תשפ"א.

יו"ר 'הציונות הדתית' פנה הערב (רביעי) לשר הפנים, יו"ר 'ש"ס' אריה דרעי, ולשר החוץ, גבי אשכנזי, שיפעלו מול השלטונות האוקראיניים לביטול ה"חותמת השחורה" שהוטלה על החסידים שהפרו את ההנחיות והגיעו לאומן למרות האיסור. הסיבה לכך היא כי ה"חותמת השחורה" תמנע את כניסתם לאוקראינה בחמש השנים הקרובות, וכך לא יוכלו להתפלל בציון ר' נחמן מברסלב.

מכתבו של סמוטריץ' לדרעי ואשכנזי

"חסידי ברסלב שנכנסו לגבולות אוקריאנה ללא אישור רשמי עשו זאת בתנאים ייחודים של מגיפה בינלאומית ובתנאי אי ודאות קשים. אני לכשעצמי איני חסיד ברסלב ומעולם לא ביקרתי באומן אך נראה שלא ניתן להישאר אדיש למראה עשרות אלפי יהודים שמוסרים את נפשם ולעיתים אף את פת לחמם ועושים זאת בשמחה ובגיבוי משפחתם מתוך אמונה וקשר עמוק עם רבם", כתב סמוטריץ', וסיכם: "אבקשכם לפעול מול שלטונות אוקראינה על מנת לבטל את ה'חותמת השחורה' בדרכונים של חסידי ברסלב וזאת על מנת לאפשר לחסידים להגיע בראש השנה לאומן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר