בשני ימים

ברכת הכהנים בכותל תפוצל לשני מעמדים

אחרי שני חגים בהם לא התקיימה ברכת הכהנים המסורתית. בחג פסח זה מתחילים לחזור לשגרה והמעמד של ברכת הכהנים יפוצל לשניים - בשני ימים שונים - עם קהל אחר (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
ברכת כהנים בעבר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בשל מגבלות הקורונה שעדיין רובן בתוקף, מעמד ברכת הכהנים המסורתי ייתקיים השנה, אך יפוצל לשני מעמדים שונים.

ברחבת הכותל המערבי מקיימים מדי שנה בחול המועד פסח וחול המועד סוכות מעמד מרגש של "ברכת כהנים" המונית, בהשתתפות מאות רבות של כהנים ורבבות יהודים מהארץ ומהתפוצות הנוטלים חלק בטקס זה.

יצוין, כי מעמד ברכת הכהנים נוסד על ידי הרה"צ רבי מנדל גפנר זצ"ל לפני כיובל שנים, בשנת תשל"א. מאז, מדי שנה בשנה מתקיים מעמד קדוש זה בכותל המערבי, בו מברכים מאות כהנים את הקהל בברכה המיוחדת, ואליה נוהרים רבבות מתברכים.

כזכור, בחג הפסח שעבר התקיים אירוע ברכת כהנים מצומצם וחריג בשל הנחיות הקורונה, בהשתתפות עשרה כהנים בלבד והיה ניתן לצפות בשידור חי מהמעמד.

המעמד של 'ברכת כהנים' מהמרפסת של ישיבת 'פורת יוסף' - בעבר (אברהם חטאב)

בפתח של שנת תשפ"א - ברכת הכהנים שבחג הסוכות , התקיים המעמד בהשתתפות עשרות כהנים מתושבי הרובע היהודי, וכמעט ללא קהל.

בפסח השנה, תאפשר לכהנים מרחבי הארץ להשתתף באירוע המסורתי בהתאם להנחיות ולברך את עם ישראל, אך על מנת לעמוד בצפי הגעתם של כלל הציבור מרחבי הארץ למעמד מיוחד זה ולקיימו לנוכח מגבלות ההתקהלות, הוחלט כי בשנה זו תפוצל ברכת הכהנים המסורתית ל - 2 מעמדים שונים, שיתקיימו יום אחר יום, על מנת לאפשר לציבור להגיע במידת האפשר לכותל המערבי ולמנוע צפיפות בקרב הקהל.

המעמדים יתקיימו בימים: שני - ט"ז ניסן ושלישי - י"ז ניסן, של חול המועד פסח.

תפילת שחרית: 8:45

ברכת כהנים ראשונה (שחרית): 9:15

תפילת מוסף: 10:10

ברכת כהנים שנייה (מוסף): 10:15

גם בשנה זו, יכבדו בהשתתפותם בשני המעמדים: הרבנים הראשיים לישראל - הראש"ל הגר"י יוסף והגר"ד לאו, ורב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הגר"ש רבינוביץ, שר הדתות יעקב אביטן וראש העיר ירושלים מר משה לאון.

הקרן למורשת הכותל המערבי מבקשת מהציבור: "מי שמתעתד להגיע למעמד ברכת הכהנים הראשון ביום ב', שלא להגיע אף למעמד ביום ג' - על מנת שנוכל לאפשר לכל מי המעוניינים ליטול חלק באירוע - להצליח להיות נוכחים בשנה זו בברכת הכהנים, במסגרת יכולת התפוסה של רחבת הכותל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר