דיווח ב'ישראל היום'

כך נתניהו יעביר קולות מבנט - לסמוטריץ'

במערכת הפוליטית טוענים כי נתניהו פועל ל"שתיית" קולות מימינה והעברתם לציונות הדתית. בתוכנית: קמפיין געוואלד לטובת סמוטריץ' ופנייה של רה"מ למצביעי בנט (פוליטי, בארץ)

בצלאל סמוטריץ' (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכנן לפעול ל"שתיית" קולות בוחרי 'ימינה' בימים האחרונים לבחירות - כך עולה ממסמך שהגיע לידי "ישראל היום", ומתפרסם הבוקר (ראשון) על-ידי יאיר אלטמן.

לפי הדיווח, גורמים פוליטיים סיפרו כי מטרת התוכנית היא לנסות להשוות את מספר המנדטים של הציונות הדתית בהנהגתו של בצלאל סמוטריץ' לזה של ימינה בראשות נפתלי בנט, ואם ניתן - אף לעקוף אותו. זאת, כדי להכתיר את סמוטריץ' כמנהיג הציונות הדתית במקומו של בנט.

לדבריהם, "סמוטריץ' בכיס של נתניהו ועל כן נתניהו מעדיף להחזיר את הימים שבהם הייתה לו שליטה מוחלטת באנשי הציונות הדתית".

הגורמים מסתמכים, בין השאר, על הסכם העודפים בין הליכוד לבין הציונות הדתית, שסעיפיו קובעים מפורשות כי סמוטריץ' מתחייב להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה וגם להיות נאמן לו לאורך כל הקדנציה.

לפי התוכנית, יצא לדרך קמפיין געוואלד מתואם, שבו יועברו מסרים על ידי שתי המפלגות כי יש סכנה שהציונות הדתית לא תעבור את אחוז החסימה. בהמשך, נתניהו צפוי לפנות למצביעים דתיים שהתכוונו להצביע לבנט ויטען כי ידאג לשלב את בנט ושקד בממשלתו, אך כדי להציל את גוש הימין יש צורך להצביע סמוטריץ'.

גורמים פוליטיים הוסיפו כי בין הליכוד, הציונות הדתית וש"ס יש תוכנית לשיתוף פעולה בתוכנת האלקטור להזנת מצביעים פוטנציאליים ביום הבחירות.

מהליכוד טרם התקבלה תגובה לכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר