חיסונים ונורמליזציה

בשנה האחרונה: עלייה של 8% באהדה לישראל באירופה

האהדה לישראל באירופה עלתה ב-8% בשנה האחרונה. לעומת זאת, נרשמה ירידה באי-האהדה לישראל, מ-54% ל-47%. הערכה: הסיבות לכך - הסכמי הנורמליזציה והחיסונים לקורונה (חדשות)

נתניהו מתחסן (צילום: Miriam Alster/Flash90)

סקר שנערך בבריטניה, בצרפת, בגרמניה, בדנמרק ובשוודיה, על ידי מכון המחקר YouGov מגלה כי חל שיפור משמעותי במעמדה של ישראל ועלייה באהדה למדינה היהודית, כך מדווח איתמר אייכנר ב'ידיעות אחרונות'.

מתוצאות הסקר שדגם בכל מדינה כ-1,000 נשאלים עולה כי האהדה לישראל באירופה עלתה ב-8% בשנה האחרונה. לעומת זאת, נרשמה ירידה באי-האהדה לישראל, מ-54% ל-47%.

המדינה בה נרשם הזינוק הגבוה ביותר באהדה לישראל היא צרפת בה נרשמו 50 אחוזי אהדה.

לפי הדיווח ב'ידיעות', האהדה לרוסיה בסקר ירדה מ-21% ל-16%, והאהדה לבריטניה ירדה מ-65% ל-60%. בארה"ב היתה ירידה באהדה - עד חודש נובמבר, ומאז נרשמה עלייה חדה, כנראה בעקבות ניצחון ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות.

במשרד החוץ, כך לפי הדיווח, מייחסים את העלייה באהדה לישראל, שנרשמה בעיקר בשבעת החודשים האחרונים, להסכמי הנורמליזציה עם מדינות ערב ולמבצע החיסונים נגד קורונה בישראל, שהרשים את העולם.

מלבד זאת, הנשאלים הביעו הערכה לתרומת ישראל לעולם במדע, מים, טכנולוגיה ותיירות.

התקשורת באירופה התעסקה פחות בסכסוך הישראלי-פלסטיני - רק 35% לעומת 42% בשנת 2019.

שר החוץ, גבי אשכנזי, אמר כי "אירופה מבינה את ערכיותה של ישראל כעוגן של יציבות וביטחון ואת נכסיותה בתחומי הבריאות, המלחמה בקורונה והחדשנות". נועם כץ, סמנכ"ל דיפלומטיה ציבורית במשרד: "הסקר משקף את פעילות הדיפלומטיה הציבורית הישראלית באירופה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר