נשבר שיא

למה סמוטריץ' מחביא את "הציונות הדתית" בקמפיין החרדי?

המאבק על קולות המצביעים החרדים, עלה בבחירות הנוכחיות לשיאים שלא היו במערכות בחירות קודמות. לראשונה מפלגה המייצגת את הציבור הדתי לאומי, מנסה לקושש קולות בציבור החרדי (בחירות)

אילוסטרציה (צילום: יח"צ)

באופן מסורתי, מפלגות שאינן חרדיות כמעט ולא הפעילו קמפיינים בתוך המגזר החרדי. אך החשיפה הגבוהה של ח"כ בצלאל סמוטריץ' בציבור החרדי, יצרה תקדים שבו מפלגה המייצגת את הציבור הדתי לאומי, מנסה לקושש קולות בציבור החרדי.

בראיונות בתחנות הרדיו החרדיות ובכלי תקשורת אחרים הצהיר בצלאל סמוטריץ' כי הוא איננו מתכוון לעשות קמפיין בציבור החרדי, ואנשי המגזר החרדי שנשמעים לרבותיהם צריכים להישמע לציווי של "ועשית ככל אשר יורוך". ולמרות זאת, בשבועות האחרונים מקיימת מפלגת הציונות הדתית קמפיין מאסיבי בתוך הציבור החרדי ובחסידויות כמו ברסלב וחב"ד, עימם הוא נפגש תדיר למרות קריאות הרבנים בחסידויות אלה להצביע אך ורק למפלגות חרדיות.

מסתבר כי סמוטריץ' ובן גביר מודעים לכך שהצבעה למפלגת "הציונות הדתית" אינה הולמת יהודי חרדי, והם עושים ככל יכולתם לטשטש את היותם נציגי הציבור הדתי לאומי. לשם כך, בכל מודעות הקמפיין החרדי, לא מופיעות המילים הציונות הדתית. גם פתק המפלגה שנושא את האות ט והכיתוב "הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ'".

בשבוע שעבר חשפה עטרה גרמן כתבת העיתון 'מקור ראשון' את העובדה כי המפלגה הסירה את המילים הציונות הדתית מכל הפרסומים במגזר החרדי. אך גם לאחר החשיפה, ממשיכה המפלגה להחביא את היותה נציגות של הציונות הדתית וממשיכה לפרסם סרטונים ומודעות תוך הסתרת והעלמת המילים "הצינות הדתית".

בכיר באחת המפלגות החרדיות אמר בשיחה עם כיכר השבת: "למרות ההתחייבות של סמוטריץ' להימנע מקמפיין בציבור החרדי, הוא משקיע הון ומסתיר את כוונותיו האמיתיות גם כשהוא נפגש עם רבנים ואדמו"רים. ההסתרה של המילים "הציונות הדתית" נועדה להחביא מהציבור את העובדה שהוא תומך בגיוס נשים, בגיור שלא תואם את עמדת גדולי הרבנים ותחומים נוספים שאינם עולים בקנה אחד עם ערכי הציבור החרדי ואף עלולים לפגוע בשמירה על אורח החיים החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר