בשורות טובות

בריטניה: התחלואה נבלמת בעזרת החיסונים

אפקט החיסונים: בבריטניה מדווחים על מספר המתים הנמוך ביותר ומספר המתחסנים הגבוה ביותר מזה חודשים, לאחר שיותר ממחצית מאוכלוסיית המדינה התחסנה (קורונה בעולם)

דניאל בכר | כיכר השבת |
ראש ממשלת אנגליה בוריס ג'ונסון (צילום: דף הפייסבוק הרשמי)

קרוב ל-27.6 מיליון אנשים בבריטניה - הרבה מעבר למחצית מהאוכלוסייה הבוגרת, קיבלו לפחות מנה אחת של חיסון, כך על פי הדיווח של רויטרס הערב (ראשון), לאחר שיא יומי של 844,285 מנות שניתנו יום קודם לכן.

כ-2.2 מיליון מהאזרחים קיבלו מנה כפולה של חיסון, כזכור בריטניה בחרה בגישה שונה בכל הנוגע לחיסונים, ומחסנת רק בחיסון אחד על מנת לספק מענה לאוכלוסייה רחבה יותר.

ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הפציר בכולם לגשת לקבל את החיסון כאשר הם מוזמנים. ואילו שר הבריאות מאט הנקוק צייץ: "מאמץ הצוות המיוחד מראה את התפקוד הטוב ביותר של בריטניה".

הפרסום היומי של נתוני התחלואה בבריטניה הראה כי ישנם 33 מקרי מוות חדשים נרשמו ביום ראשון - הנתון הנמוך ביותר מאז אוקטובר המהווה ירידה משמעותית מהשיא של מעל 1,000 מקרי מוות ביום בחודשים ינואר ופברואר.

מספר המתים הכולל לשבעה ימים עמד על 640, ירידה של 37% לעומת שבעת הימים הקודמים.

גם מספר הנדבקים החדשים ירד, וביום ראשון דווח על 5,312 נדבקים ובסך הכל על 38,145, ירידה של 4% בשבעת הימים הקודמים.

מאז תחילת המגפה מתו בבריטניה 126,155 בני אדם בתוך 28 ימים מהיום בו אובחנו כחיוביים לנגיף, מספר המתים הרשמי הגבוה ביותר באירופה והחמישי בגובהו בעולם.

הפצת החיסונים בבריטניה היא המהירה ביותר ביחס למדינות גדולות אחרות בעולם, אם כי הממשלה מזהירה כי היא תאט בחודש הבא בשל קשיי האספקה.

למרות ההאטה, ההתקדמות עדיין עולה בקנה אחד עם היעדים הרשמיים שהציבה לעצמה ממשלת בריטניה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר