לפי הנתונים

היציאה מהסגר הובילה לירידה במובטלים

קרוב למאה אלף ישראליים חזרו למעגל התעסוקה, מאז שהמשק הישראלי חזר לשגרה מלאה לאחר הסגר, כך עולה מהנתונים שפורסמו היום על ידי הלמ"ס (חדשות, כלכלה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

יותר ממאה אלף ישראליים חזרו למעגל התעסוקה, מאז שהמשק הישראלי חזר לשגרת עבודה, כך עולה מהנתונים שפורסמו היום (שני) על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

מאז החצי השני של חודש פברואר 2021, אז יצאנו מהסגר השלישי, כמאה אלף עובדים חזרו כאמור לעבוד, אך שיעור האבטלה נשאר עדיין גבוה לעומת אותו חודש בשנה שעברה.

אחוז הבלתי מועסקים מכוח העבודה עמד על 5.0% (לעומת 4.4% בחודש הקודם), לעומת זאת, אחוז מכוח העבודה של המועסקים שנעדרו זמנית מעבודתם כל השבוע בגלל סיבות הקשורות בנגיף קורונה כולל העובדים הבלתי מועסקים עמד על 14.0% (לעומת 15.4% בינואר).

עוד מדווחים בהלמ"ס, כי אחוז מכוח העבודה של הלא משתתפים בכוח העבודה שהפסיקו לעבוד בגלל פיטורים או סגירת מקום העבודה מחודש מרץ 2020 כולל המועסקים שנעדרו זמנית מעבודתם כל השבוע בגלל סיבות הקשורות בנגיף קורונה וכן הבלתי מועסקים עמד על 15.4%, לעומת 18.2% במחצית הראשונה.

כלומר: במחצית השניה של פברואר עמד המספר על כ-639.9 אלף לעומת כ-789.4 אלף במחצית השניה של ינואר, ו-744.3 אלף במחצית הראשונה של פברואר.

אחוז הבלתי מועסקים מכוח העבודה עמד על 5.6%, לעומת 4.6% במחצית הראשונה של החודש. במספרים: מספר הבלתי מועסקים במחצית השניה של החודש עמד על כ-225.4 אלף, לעומת לעומת כ-156.5 אלף במחצית השניה של ינואר, וכ-183.1 אלף במחצית הראשונה של החודש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר