אולפן הבחירות של 'כיכר'

מקלב: "נתניהו הציג כאילו יש בית אחר לחרדים; דבר חמור"

סגן השר אורי מקלב, בכיר יהדות התורה, מדבר על הסרטונים האנונימיים נגד מפלגתו, תוקף את יו"ר 'הציונות הדתית' סמוטריץ' וחש פגוע מראש הממשלה נתניהו • צפו בראיון, באולפן הבחירות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מולי הרשקוביץ)

שעות ספורות טרם יום הבוחר, במערכת הרביעית בתוך שנתיים, ונראה כי סגן שר התחבורה אורי מקלב דרוך מתמיד, בראיון באולפן הבחירות של 'כיכר השבת'.

הפוליטיקאי החרדי המוערך פגוע מקמפיין נתניהו בתקשורת החרדית להצביע לסמוטריץ', כועס על הסרטונים האנונימיים נגד יהדות התורה ובטוח שיודע מי עומד מאחוריהם.

מה הסיבה שאתם נאבקים כל כך קשה ב'הציונות הדתית'? ישבו פה היום בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, והם שואלים: 'למה יהדות התורה מסיתים נגדנו, מה עשינו? מדברים עלינו כעל אויבים, ומשחירים את פנינו במתקפות אישיות, בזמן שאנחנו תמיד היינו שם בשביל הציבור החרדי, ואנחנו גם אומרים בצורה מפורשת שמי שמצביע ליהדות התורה וש"ס שלא יצביע לנו; אנחנו פונים רק לאלו שלא רוצים להצביע למפלגות החרדיות'.

מקלב: "בקשר לסרטונים האנונימיים נגדם אני לא יכול לקחת אחריות, אבל יש סרטונים אמיתיים ומודעות... כשאני דיברתי עכשיו בכנסי בחירות, מדברים איתי על זה שהציבור מרוצה או לא מרוצה, אבל מאחורי זה עומד קמפיין שלם של אנשים שמלבים את כל הדברים; לא רק נגד המפלגה, אלא גם להביא אותם למפלגה שלך...".

שאלתי את סמוטריץ', והוא אמר שאין לו שום קשר לקמפיין של דיכוי ההצבעה בציבור החרדי

מקלב: "אני מציע שהוא יעשה בדק בית מי עושה את זה. יכול להיות שזה נעשה במחתרת. אתה מכיר מישהו שיכול להשקיע ארבעים אלף שקל במודעה אחת? לכן, זה מכוון למקום אחד".

אמר לי אתמול נתניהו, שמצבם של המפלגות החרדיות מצוין, ו'אם בן גביר וסמוטריץ' לא יעברו את אחוז החסימה, מה שווה שתביאו גם עשרה מנדטים וחמישה עשר (ש"ס) אם אין רוב לגוש הימין?'. אז אולי עדיף שתנמיכו את הלהבות, תקבלו שבעה מנדטים, הציונות הדתית יעברו וכך לפחות יהיה גוש של 61?

מקלב: "אני חושב שמה שראש הממשלה עשה זה לא הגון. הוא גם אמר שהליכוד במצב מצוין?".

הוא אמר שלא רק שהוא אומר לאנשים שמסתפקים אם להצביע, שיצביעו לציונות הדתית, אלא הוא גם שריין להם מקום על חשבון הליכוד.

מקלב: "אין ספק, שמעבר לזה שהוא רוצה שהמפלגה שלו תצליח, הוא גם מעוניין שתהיה ממשלה, ולכן הוא נהיה הקמפיינר המרכזי של הציונות הדתית. גם אנחנו רוצים מאוד בהצלחתם, ואני מתפלל שהם יצליחו, אבל לא על חשבוננו".

"אנחנו רואים בחומרה את הניסיון להציג שיש בית אחר לחרדים. הרבה יותר קל למישהו מהציונות הדתית להצביע לחרדים, מאשר לחרדי להצביע לציונות הדתית".

ראש הממשלה בריאיון מיוחד ל'כיכר השבת'

ישב כאן לפניך יעקב מרגי, והוא אמר שגפני וליצמן ברחו מאחריות בתקופת הקורונה.

מקלב: "אתה בטוח שהוא אמר את זה? קשה לי להאמין, ואני מופתע, כיוון שמרגי הוא איש שאני מכיר כחכם, ואני לא מכיר פוליטיקאי חכם שיפול לכזה בור. כיוון שאם אנחנו לא קיבלנו את האחריות. אז דרעי קיבל אותה ואז הוא מטיל את כל מה שהציבור לא מרוצה על אריה דרעי...".

"היה לי קשר עם אריה דרעי, הוא לא לחץ על הכפתור וקיבל החלטות, וגם יום לפני הבחירות אני לא מטיל את האשמה על אף אחד".

אתה רואה הבדל בהשקפה בינך לבין אריה דרעי?

מקלב: "באופן אישי, אני לא רואה שום הבדל. אבל בין המפלגות יש הבדלים, כמו שבתוך יהדות התורה יש הבדלים. אבל לכולנו התורה היא החשובה והמנחה".

לצופה הספרדי, שבתו לומדת בסמינר אשכנזי, אתה קורא להצביע ליהדות התורה?

מקלב: "בוודאי. הרי הסיבה שהוא שלח אלינו היא, שזו הדרך שמתאימה לו".

סגן השר אורי מקלב בריאיון לישי כהן

יגיד אריה דרעי: אני מוכן לקבל ל'בני יוסף' את כל 'החינוך העצמאי'; זה שיש אצלכם ספרדים, זה רק בשביל שתעמדו בתקנים...

מקלב: "יש כאן טעות אחת: אנחנו לא מפלגה אשכנזית. מעולם לא ראיתי את זה כך. אנחנו מפלגה לכולם, לציבור החרדי ולשומעים בקול גדולי ישראל. היינו שותפים בהקמת ש"ס, ואני הצבעתי ש"ס בידיים שלי. אנחנו לא בתחרות, לא יצליחו להוציא ממני מילה רעה עליהם ואני מתפלל להצלחת היהדות החרדית כולה".

צפו בראיון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר