הקרב מגיע לשיאו

סמוטריץ': "תובילו להטבעת הספינה"; גפני: "הפקרת אותנו"

רגע לפני פתיחת הקלפיות, יו"ר 'הציונות הדתית' הזהיר את ראשי 'יהדות התורה': "ההתקפות מצידכם תבאנה להפלתי תחת אחוז החסימה" • גפני לא נשאר חייב: "לא עמדת לצידנו, לא סומכים עליך" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
גפני וסמוטריץ (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

יום הבחירות הגיע, והמאבק רב הימים בין שלל המועמדים מגיע לשיא. עבור החברה החרדית, הקרב המעניין ביותר בבחירות 2021 היה בין 'יהדות התורה' המפולגת ל'ציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר.

במפלגה הדתית-לאומית מצפים למספר נכבד של מצביעים חרדים, שיוביל אותם לתוצאה יפה ושיקטין את גודל המפלגות החרדיות, ולשם כך השקיעו קמפיין אגרסיבי במגזר.

אך בישורת האחרונה, נראה כי עוד ועוד מצביעים חרדים בוחרים לחזור למפלגת האם. סמוטריץ', רואה את מצבו מידרדר ומתערער, ומנסה בכל הכוח לגייס עוד מצביעים חרדים.

לצורך כך, פנה סמוטריץ' במכתב אל גפני וליצמן, ראשי 'יהדות התורה', בו הוא מבקש שיבלמו את ההתקפות נגדו, מתוך חשש שתתקיים שתיית קולות הפוכה.

בצלאל סמוטריץ' בראיון: "גפני מראה חוסר אחריות לתורה"

"בשבועות האחרונים, ובעיקר בימים האחרונים, אתם יוצאים בהתקפה נגדי ובמסע השחרה שקרי ונבזי. ואני כולי תמה על כך: אני מצהיר שאינני פונה לאף חרדי שמצביע ע"פ דעת רבותיו. כל הקמפיין פונה אך ורק לאנשים שמתכוונים להצביע למפלגות חילוניות או לאנשים שמעוניינים להישאר בבית מכל מיני סיבות", פותח סמוטריץ' את דבריו.

בהמשך, מתריע יו"ר 'הציונות הדתית' את ראשי 'יהדות התורה' מההפסד האפשרי: "התמונה הכוללת לא מעניינת אתכם?! האם העובדה שרק אם אנחנו עוברים את אחוז החסימה אזי יש ממשלה נוחה לחרדים, ואם חלילה לא, אזי החרדים יהיו באופוזיציה, לא מעניינת אתכם?!".

בסוף דבריו, מבקש סמוטריץ' להנמיך את הלהבות: "מבקש מכם מדם ליבי: היריות בתוך הנגמ"ש עלולות לעלות לציבור החרדי ביוקר רב! הפסיקו נא את התקפותיכם השקריות והנבזיות מייד - זה מטביע את הספינה כולה!".

למכתב הזה הגיעה תגובה חריפה במיוחד מצד יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני. "לא עמדת לצידנו", מאשים גפני את סמוטריץ', "להיפך, דאגת רק לסקטור שלך והפקרת אותנו ואת הילדים שלנו".

אורי מקלב נגד סמוטריץ': "שיעשה בדק בית"

באשר לטענת סמוטריץ' כי אינו פועל להשגת קולות חרדים המצביעים ל'ש"ס' ול'יהדות התורה' משיב גפני בעקיצה: "אם אתה לא פונה לציבור החרדי, מה מפריע לך מה שאומרים עליך אצלנו? האם פגישותיך עם מנהיגי ציבור חרדי נעשו רק כדי לעלות ביראת שמיים?".

בסוף דבריו, גפני מחריף את הטון: "אתה חושב שאיננו יודעים שאתה מנגן על אחוז החסימה שלך, אחרי שהלכת למהלך הזה בחוסר אחריות מוחלט, ואתה מצפה שאנחנו נציל אותך? קח קולות מחבריך ב'ימינה' וב'הליכוד', אנחנו לא סומכים עליך! בשעת מבחן תפקיר אותנו לגורלנו כפי שנהגתם בממשלת לפיד כשהיה שר האוצר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר