ניגוד העניינים

בג"ץ הכריע: נתניהו מחויב לחוות הדעת של היועץ המשפטי

בג"ץ דן היום בעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון בנוגע לניגוד עניינים וקבע, כי ראש הממשלה נתניהו מחויב להישמע לחוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט (בארץ)

ארכיון. שופטי העליון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ניגוד העניינים של ראש הממשלה נתניהו: שופטי 'העליון' בשבתם כבג"ץ, הכריעו בשעה זו (חמישי) כי הסדר ניגוד העניינים של נתניהו - מחייב ועליו לציית להסדר.

לפני יותר מחודש, הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה בנוגע לניגוד העניינים של ראש הממשלה נתניהו כתוצאה ממשפטו המתנהל בימים אלה בבית המשפט המחוזי בירושלים.

הרכב השופטים שדנו בעתירה התקיים בראשות הנשיאה אסתר חיות, המשנה לנשיאה חנן מלצר והשופט ניל הנדל.

הסדר ניגוד העניינים המדובר עוסק, כזכור, באפשרות של נתניהו להחליט על מינויי בכירים בשירות הציבורי, בדגש על אלו שיש לתפקידם זיקה ישירה או עקיפה על מערכת אכיפת החוק, בה מטופלים האישומים שהוגשו נגדו.

השופטים קבעו כאמור כי ראש הממשלה נתניהו מחויב להישמע לחוות הדעת של היועמ"ש מנדלבליט שהגיש בנושא ניגוד העניינים.

כזכור, מנדלבליט התנגד תחילה לקיום דיון בעתירה, אך שינה את עמדתו לטובת העותרים וזאת לאחר שנתניהו הודיע כי קביעתו של מנדלבליט מה הם התחומים בהם הוא נמצא בניגוד עניינים – נעשתה בחוסר סמכות.

השופטים התעכבו על אי מינויו של איסמן לפרקליט המדינה, ונציגו של ראש הממשלה נתניהו, עו"ד מיכאל ראבילו, אמר בדיון כי השר אוחנה, אותו מינה נתניהו להחליף אותו במקרים בהם סמכותו מתנגשת עם האינטרסים האישיים שלו, יכול להחליט שלא להביא את המינוי של איסמן לסדר היום של הממשלה כיוון שזה לא נתניהו.

מנדלבליט, בהודעה על הגשת כתב האישום נגד נתניהו

השופט חנן מלצר, העיר לראבילו כי טענתו "מחזקת את הצו על תנאי בעניין השר אוחנה כשלוחו של נתניהו", אותו ביקשה התנועה לאיכות השלטון בכדי למנוע מאוחנה הנחשב למקורב לנתניהו להחליף אותו במקרי ניגוד עניינים.

כך או כך, ראבילו לא ידע האם הייתה בעניין בלימת המינוי מעורבות של נתניהו דרך אוחנה. והשופט מלצר אמר לראבילו כי עליו להשלים את הנתונים בימים הקרובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר