"דיווחים כוזבים"

משרד הבריאות מבהיר: חייבים עוד חיסונים

"קיים צורך חשוב ברכש מיליוני חיסונים נוספים", מסבירים במשרד הבריאות ומוסיפים, שבישראל קיים מלאי רק עבור סבב החיסונים הנוכחי. והדיווחים שיש מלאי נוסף - כוזבים (בריאות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)

ביום שני הממשלה הייתה אמורה להתכנס ולאשר בין היתר הבאת חיסונים נוספים לישראל, אך רה"מ בנימין נתניהו סירב להעלות לאישור הממשלה את מינוי בני גנץ לשר המשפטים הקבוע. ההחלטה גררה החלטת מצד יו"ר 'כחול לבן', שסירב לכנס את הממשלה, בעקבות כך, האישור לרכש החיסונים נדחה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין, מספר 2 ברשימת 'הליכוד', פירט בחשבון הפייסבוק שלו מה עמד על סדר יומה של הממשלה. לדבריו, סירוב גנץ יביא ל"נזק עצום".

"ההחלטה תביא לאובדן היכולת לרכוש חיסונים רבים נוספים; תעצור את התשלום למעבדות בדיקת הקורונה השונות; תמנע תשלום למפקדת אלון של פיקוד העורף; תמנע תקציב להמשך העבודה של "מגן ישראל" והמשל"ט; תמנע תשלום עבור אחסון החיסונים; תעצור תקציב ייעודי לקופות החולים ובתי החולים לטובת טיפול נפשי בעקבות נזקי הקורונה ותמנע שיפוי לקופות ולבתי החולים על הטיפול בחולי הקורונה", הסביר שר הבריאות את שבעת הצעדים העיקריים.

בסיום דבריו האשים אדלשטיין את שר הביטחון: "אחרי ההצלחה הכבירה של החיסונים והטיפול בקורונה, אחרי שהמשק חוזר למסלולו, גנץ יחזיר אותנו חודשים אחורה. אפילו לא חשובה הסיבה. הבריאות של כולנו היא לא צד במאבק פוליטי".

במשרד הבריאות מבהירים היום (שלישי), כי בעקבות דיווחים כוזבים על כמויות החיסונים שיש בישראל, אנחנו מבקשים להבהיר, תוך שמירה על הסכמי הסודיות של ישראל עם חברות החיסונים, שבישראל קיים מלאי רק עבור סבב החיסונים הנוכחי.

"קיים צורך חשוב ברכש מיליוני חיסונים נוספים", מסבירים במשרד הבריאות, "כדי להתכונן לתרחישים שונים כמו מנת דחף, חיסון ילדים מעל גיל 12 (לאחר שהמחקרים וה FDA יאשרו זאת), וכן מתן אפשרות לחיסונים עמידים לווריאנטים שעשויים להגיע".

"בזכות החיסונים ישראל הראשונה לצאת ממשבר הקורונה. בזכות הרכש שאנחנו מבקשים לעשות ישראל תמשיך להיות המדינה המוגנת בעולם מקורונה. אין להקל ראש באחת הרכישות החשובות שמדינה יכולה לעשות בעת הזאת", אומרים במשרד הבריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר