מחקר ענק: 5 מנות של פירות וירקות ביום מונעות מחלות קטלניות

מחקר רחב היקף שהתפרש על פני 30 שנה ודגם למעלה ממאה אלף משתתפים, מוכיח כעת כי אכילת 5 מנות של ירקות ופירות ביום מונעת מחלות ומאריכה את תוחלת החיים (מחקרים, בריאות)

(צילום: Malidate Van from Pexels)

המלצותיו של המחקר הבא לא ישמטו לכם את הלסת, אך תמיד טוב לקבל גיבוי מדעי להרגלים הטובים שלנו. המחקר התפרסם לאחרונה בכתב העת הרפואי Circulation היוצא לאור על ידי אגודת הלב האמריקנית ותוצאותיו מתבססות על פני 30 שנה של איסוף מידע מלמעלה מ-100 אלף משתתפים.

על פי המחקר, אנשים שצורכים 5 מנות של פירות וירקות בכל יום בעלי סיכון נמוך ב-13 אחוזים לתמותה מוקדמת מאנשים שצורכים כמות מועטה יותר של פירות וירקות.

לדברי המחבר הראשי של המחקר, ד"ר דונג וונג, מרצה לרפואה באוניברסיטת הרווארד, חמש המנות יכולות להיות מורכבות משלוש מנות של ירקות ושתי מנות של פירות בכל יום. עם זאת, לאכול יותר פירות וירקות בכל יום לא יתרום באופן משמעותי להארכת תוחלת החיים. ווונג אף מזכיר כי לפירות ולירקות יש יתרונות בריאותיים משתנים ולכן, ירקות עמילניים כמו תירס או פירות סחוטים, פחות יתרמו לבריאות שלכם.

לאורך שלושה עשורים, 66 אלף נשים ו-42 אלף גברים מילאו שאלונים על הרגלי התזונה שלהם. במהלך אותן שנים, מתו כ-19 אלף נשים וכ-15 אלף גברים. במסקנותיהם, החוקרים התבססו על תשובות המשתתפים וגורמים נוספים כגון גיל, רמת כולסטרול, לחץ דם, BMI והרגלים כמו צריכת אלכוהול ועישון. כך מצאו החוקרים קשר בין אכילה של חמש מנות של פירות וירקות ביום להפחתה של 13 אחוזים בסיכון לתמותה מוקדמת.

החוקרים אף מצאו קשר בין חמש מנות ביום לסיכון נמוך ב-35 אחוזים למוות ממחלה במערכת הנשימה, לסיכון נמוך ב-12 אחוזים למוות ממחלת לב ולסיכון נמוך ב-10 אחוזים למוות מסרטן.

חשוב לציין שכל משתתפי המחקר עבדו במערכת הבריאות ויתכן שהקפידו יותר מאנשים ממוצעים על תזונה נכונה ופעילות גופנית. כך שמלבד ההמלצה על חמש מנות ביום, יש לבחור את הפירות והירקות בצורה נבונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר