נתניהו מתרחק מממשלה

סמוטריץ' מבהיר: לא אסכים לשיתוף פעולה עם 'רע"מ'

יו"ר 'הציונות הדתית' לא התרשם מנאום מנסור עבאס, וטען: "הוא היה ונשאר תומך טרור, ממשלה איתו זו בכייה לדורות" • גם אם נתניהו יגייס את בנט לשורותיו - אין לו רוב (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
סמוטריץ' (צילום: Sraya Diamant/Flash90)

יו"ר 'רע"מ' מנסור עבאס נאם אמש (חמישי) בעברית, מתוך שאיפה לרכך את התנגדות הימין העמוק לממשלה בתמיכתו. אחד מהנמענים העיקריים לדברים היה יו"ר 'הציונות הדתית', בצלאל סמוטריץ', שמייד עם היוודע תוצאות הבחירות הטיל וטו על ממשלה כזו.

הבוקר, לאחר שתיקה של מספר ימים, פרסם סמוטריץ' רשומה ארוכה בחשבון הפייסבוק שלו, ובה הבהיר: לא נהיה שותפים לשום ממשלה שתסתמך אקטיבית או בהימנעות על 'רע"מ' או תומכי טרור אחרים.

"הקמת ממשלה שתישען על 'רע"מ' ומנסור עבאס תהיה אסון ובכייה לדורות ולא נאפשר לה לקום", כתב יו"ר 'הציונות הדתית'. "עבאס היה ונשאר תומך טרור שעולה לרגל לחבק מחבלים שרצחו יהודים, לא מקבל את זכותם של היהודים להתקיים כעם בארצו במדינה יהודית, וממשיך לדבוק בנרטיב הפלסטיני, שפשוט סותר את זה היהודי".

מנסור עבאס בנאומו, אמש (David Cohen/Flash90)

סמוטריץ', שצפה בנאום עבאס, לא התרשם: "גם בנאומו המתקתק אתמול עבאס לא מכיר בישראל כמדינה יהודית, דורש הכרה 'בשני הנרטיבים', ולמעשה מנסה בשיטת השלבים הערבית הידועה להפוך את ישראל למדינה דו לאומית. מדינת כל לאומיה. הפך המדינה היהודית".

יו"ר 'הציונות הדתית' עקץ את נציגי 'הליכוד' ועיתונאים ימניים, שקוראים לממשלה עם עבאס: "ניסיונות ההלבנה של התנועה האיסלאמית מצד גורמים מסויימים בימין משקפים עיוורון וקוצר רואי מסוכן וחסר אחריות שיביא לאובדן שלטון הימין לעשרות השנים הבאות ולסופה של המדינה היהודית. לא פחות. הסתמכות של הימין על עבאס תהיה פשע, שיביא אולי לעוד כמה שנות שלטון של נתניהו, אבל מיד אחר כך יעביר את השלטון לשותפות שמאל-ערבים להרבה מאוד שנים ולאסון למדינת ישראל".

בסיום דבריו, הסביר סמוטריץ' איך צריכה להיראות לדעתו הממשלה בכנסת ה-24 - בראשות נתניהו, ובשותפות בנט וסער: "צריך לעשות מאמץ עילאי להביא את בנט וסער לממשלת המחנה הלאומי, כשותפים מרכזיים שיובילו מדיניות ימין אמיתית תחת נתניהו. אפס לגיטימציה לנתניהו לממשלה עם עבאס ואפס לגיטימציה לסער ובנט לשים את טובתם האישית לפני טובת המדינה ולפספס את ההזדמנות ההיסטורית לממשלת ימין על מלא. עם ישראל לא יסלח להם אם יחמיצו את השעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר