ישנם 4 סוגים של כאבי ראש. כך תדעו איזה מהם יש לכם

כל כאב ראש הוא לא נעים. אך מדוע יש כאלה שמרגישים שונה מאחרים? שוחחנו עם רופאה שסיפרה לנו על הסוגים הנפוצים ביותר של כאבי ראש ואיך ניתן לזהות ולטפל בכל אחד מהם (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מניסיוננו המר, כל כאב ראש הוא לא נעים. אבל מדוע יש כאלה שמרגישים שונה מאחרים? האם עלינו להתייחס לכל כאב ראש אחרת? שוחחנו עם ד"ר איאן סמית', שסיפרה לנו על ארבעת הסוגים הנפוצים ביותר של כאבי ראש: מיגרנות, כאבי ראש מתחיים, כאבי ראש מקבציים וכאבי ראש בסינוסים - ועל האופן בו ניתן לזהות ולטפל בכל אחד מהם.

1. מיגרנות

מיגרנות "ניתנות לזיהוי על ידי הכאבים שהן גורמות. לרוב הם קשים ו"דופקים" או לעתים, מלווים בתחושה פועמת קבועה בצד אחד של הראש, שיכולה להיות מלווה בבחילות והקאות, כמו גם ברגישות קיצונית לאור (פוטופוביה)", מסבירה ד"ר סמית'. יש לכם שתי אפשרויות להתמודד איתם:

1. הקלה על תסמינים, שיכולה לכלול תרופות כגון טריפטנים, משככי כאבים, תרופות להורדת לחץ דם, תרופות נגד בחילות וטיפולים כמו בוטוקס.

2. מניעת התקפים עתידיים. פירוש הדבר לטפל בהיגיינת שינה (הרגלים ושינויים בסדר היום, אשר נועדו לקדם הירדמות טבעית), רמות לחץ, תזונה ופעילות גופנית וזיהוי הגורמים לכאבי הראש. וכמו תמיד, התייעצו עם הרופא שלכם לצורך הערכה אישית.

2. כאבי ראש מתחיים

סוג זה של כאב ראש נגרם כתוצאה מכך ש - ניחשתם נכון - הגוף שלכם מתוח מדי. לדברי ד"ר סמית, כאבי ראש מתחיים "מתוארים בדרך כלל כהרגשה כאילו נכרך סרט הדוק סביב הראש". בניגוד למיגרנות, כאב ראש זה הוא קל עד בינוני, שיכול להופיע כרגישות בקרקפת, בשרירי הצוואר והכתף או אולי סתם ככאב ראש עמום וכואב. ד"ר סמית אומרת כי אפשרויות הטיפול בו כוללות משככי כאבים ללא מרשם, תרופות משולבות כגון אספירין או פרצטמול בשילוב עם קפאין ותרופת הרגעה אחת, או תרופות להרפיית שרירים.

3. כאבי ראש מקבציים

זן זה הוא שכיח ביותר באביב ובסתיו. ד"ר סמית' אומרת כי כאבי ראש מקבציים מאובחנים על ידי האופן בו הם מציגים את עצמם, "בדרך כלל בזמנים מסוימים שבהם יש התקפות תכופות שיכולות להימשך בין שבועות לחודשים ואז הם יכולים להיעלם לתקופות ארוכות - חודשים ואפילו שנים - לפני שהם חוזרים". ההצעה שלה: תרופות כגון משככי כאבים, טריפטנים, חוסמי תעלות סידן והורמונים סינתטיים כמו אוקטראוטיד יכולים כולם לסייע לכאבי כאב מקבציים.

4. כאבי ראש בסינוסים

כאבי הראש הללו מסובכים. לדברי ד"ר סמית, "כאבי ראש רבים בסינוסים, למרבה הצער, מאובחנים באופן שגוי מכיוון שהם חולקים תסמינים עם כאבי ראש אחרים", כלומר, אתם עלולים לחוות מיגרנה עם תסמינים אחרים הדומים להצטננות.

כאבי ראש בסינוסים מקושרים לזיהום בסינוסים, שתסמיניו כוללים גם נזלת, אף סתום, עיניים דומעות ולחץ במצח ולחיים. אפשרויות הטיפול מכוונות להקלה על הסימפטומים של זיהום בסינוסים, "כך שאנטיביוטיקה, משככי כאבים, סטרואידים ותרופות לאלרגיה יכולים כולם להועיל בהתאם לסימפטומים ולגורמי השורש שלהם", מסבירה ד"ר סמית'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר