ימסור הצהרה

מקורבים לסער: הוא ידאג לסכל 'ממשלת מיעוט' של נתניהו

המרוץ למנדט: מקורבים לגדעון סער אומרים, ל'כיכר השבת': "הוא לא יסכים לממשלת מיעוט בראשות נתניהו" • תמונת הממליצים בפני הנשיא עדיין בערפל, אך נכון לעכשיו - לנתניהו צפוי רוב ברור (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
סער ונתניהו. ארכיון (צילום: Flash90)

יממה לפני סבב ההתייעצויות אצל נשיא המדינה, במפלגות השונות עושים מאמץ אחרון כדי לקבל את מלאכת ההרכבה. יו"ר 'תקווה חדשה', גדעון סער, שניהל קרב ציוצים עם יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, במהלך חול המועד, צפוי לנאום הערב בפני פעילי מפלגתו.

סער, שמנסה בשבוע מאז היוודע תוצאות הבחירות לתווך בין לפיד ליו"ר 'ימינה' בנט, חושש מחבירת האחרון לזרועות נתניהו. מקורבים ליו"ר 'תקווה חדשה' הבהירו כי סער לא מתכוון להימנע אם נתניהו ישביע ממשלה עם 59 ח"כים, כפי שדווח שאמר ליו"ר 'ימינה', אבל עדיין טוענים כי סער לא צפוי להסכים בתמיכת המפלגות הערביות.

בתוך כך, 'כחול לבן' מכנסת בשעה זו ישיבת סיעה, זאת לאחר שיו"ר המפלגה, בני גנץ, רמז כי יבחן ממשלה בראשות נתניהו. ברשומה שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו אמש כתב גנץ: "אסון יקום עלינו אם תוקם ממשלת ימין קיצונית בראשות נתניהו, עם גורמים גזעניים, ללא איזון שישמור על טובת האזרחים".

הדברים עוררו חשש בקרב מפלגות בגוש השמאל ששר הביטחון שוב יפר את הבטחתו לבוחר ויביא לנתניהו 61. יו"ר 'העבודה', מרב מיכאלי, תקפה: "הגנץ מכה פעמיים. שוב הוא מכין את הקרקע לגניבת הקולות שלכם. תחת אזהרה מפני 'ממשלת ימין קיצונית ללא איזון שישמור על האזרחים' הוא שוב לא מתחייב לא לשבת תחת נתניהו. יש 61 מנדטים שהצביעו נגד נתניהו, בואו פשוט נקים איתם ממשלה, לפני שגנץ שוב ממליך את ביבי".

השר מיכאל ביטון הבהיר בשיחה עם 'כיכר השבת', כי האפשרות לא קיימת: "יהיו עוד הרבה שקרים ומניפולציות, אבל זה לא יקרה". ב'כחול לבן' הגיבו ישירות לדברי מיכאלי: "מרב, הבחירות הסתיימו, אפשר לסיים עם ההשמצות. לא נשב תחת נתניהו ונעשה הכל כדי שיסיים את תפקידו".

בשאלת הממליצים כרגע לבנימין נתניהו יתרון ברור עם 52, אחרי שגם 'דגל התורה' הבהירה כי תמליץ עליו לראשות הממשלה, שוב. מנגד, ליאיר לפיד יש 37 ממליצים, כאשר העומדים על הגדר הם, עדיין, 'כחול לבן' שלא מתחייבת עדיין, 'ימינה' ששוקלת להמליץ על נפתלי בנט בעצמו, 'תקווה חדשה' שעדיין מנסה לשכנע את לפיד או בנט להתקפל למען הצד השני, והמפלגות הערביות - 'רע"מ' ו'הרשימה המשותפת' - ששוקלות שלא להמליץ על אף אחד. הנשיא ריבלין כבר הבהיר שיטיל את המנדט רק ל"בעל הסיכויים הגבוהים ביותר", אבל אם תמונת הממליצים תישאר עם הפרש ניכר, במערכת הפוליטית מעריכים שהמנדט יוטל על בנימין נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר