בזמן ההמלצות לנשיא

ב-9:00 ייפתח שלב ההוכחות במשפט נתניהו

הבוקר ייפתח שלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה. הוא יתייצב בבית המשפט המחוזי בירושלים ברחוב צלאח א-דין, בזמן שיחל שלב ההמלצות אצל נשיא המדינה ריבלין (חדשות)

(צילום: ראובן קסטרו, פול)

הבוקר (שני), בשעה 09:00, ייפתח שלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא יתייצב בבית המשפט המחוזי בירושלים ברחוב צלאח א-דין, ולצדו גם הנאשמים שאול ואיריס אלוביץ' ונוני מוזס.

נתניהו יישב באולם המיוחד שנבנה עבור המשפט בדברי הפתיחה של התובעת הראשית ליאת בן ארי, אך מאחר שהשופטים פטרו אותו בשבוע שעבר מנוכחות בעדות הראשונה של אילן ישועה הוא צפוי לעזוב תוך זמן קצר מתחילת הדיון. החל מהיום, המשפט יתנהל במשך שלושה ימים בשבוע - שני, שלישי ורביעי.

במקביל לפתיחת השלב שבו יישמעו העדויות הרבות בתיקי 1000, 2000 ו-4000, יתקיימו הפגנות של תומכיו ומתנגדיו מחוץ לבית המשפט.

בשלב זה של המשפט - שלב ההוכחות הפרקליטות תנסה להוכיח את מה שהיא מייחסת לנאשמים בכתב האישום באמצעות שורת עדי התביעה שיעלו בזה אחר זה ויציגו את הראיות שנאספו במהלך החקירה. כאמור, בפתח הדיון תנאם המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, עורכת הדין ליאת בן ארי, נאום שסופג ביקורת רבה גם בקרב בכירים לשעבר במערכת המשפט, שלטענתם נאום כזה אינו בעל משמעות משפטית אלא רק נועד לצרכי ראווה.

לאחר מכן יעלה העד הראשון מטעם התביעה, מנכ"ל "וואלה!" לשעבר אילן ישועה, ויעיד במסגרת תיק 4000. לטענת הפרקליטות, איש העסקים שאול אלוביץ' הבעלים של בזק ו'וואלה', קיים יחסי שוחד עם ראש הממשלה, והפעיל לחץ כבד ומתמשך על ישועה ובאמצעותו גם על הכתבים והעורכים באתר, כדי להיענות לדרישותיו של נתניהו על אופי הסיקור שלו ושל משפחתו.

ישועה צפוי להעיד בפני השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה ברעם ועודד שחם במשך כמה דיונים ארוכים. בסיום עדותו הראשית, הוא ייחקר חקירה נגדית בידי הסנגורים של הנאשמים, דבר שצפוי לקחת גם כן דיונים נוספים.

על פי כתב האישום בתיק 4000, קיבל אלוביץ' בתמורה להתערבות לטובת סיקורו החיובי של נתניהו, הטבות עבור קבוצת בזק מתוקף תפקידו של נתניהו כראש הממשלה וגם שר התקשורת. על פי כתב האישום הטענה כי מדובר בהטבות בהיקף גדול מאד.

נתניהו וסנגוריו טוענים מנגד כי לא עבר כל עבירה פלילית וכי הקשר בין פוליטיקאי לתקשורת ובקשה לסיקור חיובי הוא דבר בסיסי שאינו מהווה כל דבר חריג ובטח שאינה קשורה לשוחד. לטענת נתניהו כל הפעולות שעשה בנוגע לשוק התקשורת היו בסך הכל חתימה טכנית לתכניות שנבדקו על ידי שורת אנשי המקצוע במשרד.

גם סנגוריהם של הזוג אלוביץ' ונוני מוזס שמואשם גם הוא בתיק 2000 דוחים את ההאשמות כי מדובר בשוחד ולטענתם מדובר בקשר לגיטימי בין ראש הממשלה לתקשורת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר