'טענות מפוקפקות'

אין פיצוי: החרדים ממונסי הפסידו בביהמ"ש

לאחר שנים של קשיים שהערימו הרשויות על בניית בתי כנסת ומוסדות דת, הוחלט לשפר את התנאים - אבל בית המשפט דחה את תביעתם של פעילים חרדים, שדרשו פיצויים (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
בית כנסת במונסי שפועל בתוך אוהל (צילום מסך מתוך Google Maps)

הפסד בבית המשפט: תביעתם של פעילים חרדים, שדרשו פיצויים לאחר שנים של קשיים בהקמת מוסדות דת, נדחתה.

רקע: מאז החלו חרדים רבים לאכלס יישובים באזור מונסי שבמדינת ניו יורק, ניכר כי הרשויות עשו כל שביכולתם לבלום את 'התייהדות' האזור. האפיק המרכזי שננקט עד כה, הוא הצרת צעדים לכל המעוניינים להקים מוסדות דת.

בחוקי הבנייה והשיכון של הכפר צ'סטנט ריג', לשם המחשה, נקבע שכל בית כנסת או מבנה דתי ייבנה מחוץ לשכונת מגורים. לפי הכללים, לצורך קבלת אישורים לבית כנסת, יש צורך בשטח ענק של לפחות חמישה דונמים. מוסדות שאינם עומדים בקריטריונים האלו עוברים מסכת בירוקרטית מתישה.

כבר שנים רבות נאבקים פעילים חרדים במדיניות הזו, בטענה כי לא ניתן לבנות בית כנסת רחוק מדי ממקום יישוב - דבר שיקשה על מתפללים להגיע בשבתות ובחגים. מה גם שבדרך כלל הבתים באזור מונסי רחוקים זה מזה, כך שנדרשת הליכה ארוכה מאד.

לאחר שנים של מאבק הוחלט בצ'סטנט ריג' לאשר הקמת בתי כנסת בתוך שכונות מגורים, לרווחת המוסדות החרדיים - שחלקם כבר הגישו בקשות חדשות לאישור מבנים.

אלא שלצד זאת, נדחתה תביעתם של פעילים חרדים המאוגדים בעמותה בשם CUPON (ראשי תיבות באנגלית של 'אזרחים מאוחדים להגנת השכונות שלנו. י"נ).

הפעילים דרשו לקבל פיצויים כתשלום על הנזק המצטבר שגרמה מדיניות זו. לדבריהם, "תקנות השימוש בקרקע, החלות על מקומות תפילה, מונעות למעשה מבני הקהילה היהודית האורתודוכסית המתגוררים בכפר צ'סטנט ריג' להפעיל בתי כנסת וללכת אליהם כדי לעסוק בפעילות דתית בכפר".

אך שופט בית המשפט המחוזי קנת' קאראס, שלפניו הובאה התביעה, דחה אותה בגזר דין מנומק בן 44 עמודים, ממנו עולה שטענות החרדים 'מפוקפקות' שכן הקשיים לא היו רק בפני מוסדות דת בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר