"שפכתי דם"

ביקב: הנאום הראשון של יונתן פולארד • צפו

במהלך אירוע הוקרה ביקב פסגות, בו השתתף גם פולארד הוא ביקש באופן מפתיע לשאת דברים, וסיפר על חוויותיו הקשות במהלך השנים בכלא ועל תחושותיו עם הגיעו לארץ; צפו (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
פולארד בנאום הראשון (צילום: סיעת ארץ הקודש)

באירוע שנערך ביקב 'פסגות', האסיר יונתן פולארד נשא את נאומו הראשון, "זו הארץ ששפכתי עבורה את הדם שלי. קבלנו אותה מהקדוש ברוך הוא ולא מאף אחד אחר", אמר.

פולארד נאם באירוע הוקרה שערכה הסיעה החרדית החדשה בהסתדרות הציונית, לכבוד מייסד הסיעה פסח לרנר, באירוע השתתפו ראש מועצת בנימין ישראל גנץ ובכירי המוסדות הלאומיים ובהם יו"ר הצ"ע יעקב חגואל, יו"ר קק"ל אברהם דובדבני וסגנו מומי דרעי.

פולארד, הגיע לאירוע יחד עם רעייתו אסתר, והוא ביקש באופן מפתיע לשאת דברים בפני הנוכחים, וסיפר להם על חוויותיו הקשות במהלך השנים בכלא ועל תחושותיו עם הגיעו לארץ.

פולארד הצביע על הנוף שנשקף מחלונות היקב וסיפר לנוכחים על הייסורים הרבים שהיו מנת חלקו למען הארץ: "אני זוכר טוב מאוד, אני לא יודע למה הם החליטו לא לדבר על זה בראיון שנערך עמי בעיתון, אולי זה היה מסיבות פוליטיות. אבל לא התייחסו אלי בחביבות רבה, הגב שלי נשבר והקרסוליים נשברו בחקירה".

"וכשהם עשו לי את זה, הדבר היחיד שיכולתי לחשוב עליו באותה תקופה היה "תודה". תודה להשם שנתת לי את ההזדמנות לא להיכנע לאויבינו. כי הבנתי היטב מה עומד על הפרק בחקירה הזו".

"לא עשיתי שום דבר יוצא דופן, מכיוון שכל אחד ואחת מכם שגרים בארץ הזאת כרגע, מפגינים בדיוק את אותו סוג של הגינות ואומץ ויחס של גבורה כלפי החיים שניסיתי לחקות את המיטב שיכולתי תחת המצבים האלה".

פולארד עבר להודות: "אמרתי תודה להשם כי לא ידעתי בכנות אם אני מתכוון להפסיק את העינויים או להמשיך איתם. ופשוט החלטתי להמשיך, מה שהכעיס אותם עוד יותר. אז הנה אנחנו 36 שנים אחר כך ואני מסתכל פה מסביב - זו הארץ, זה הוא זה מה שכל העינויים האלה נועדו".

"הגויים האלו", הוסיף פולארד, "הבינו שיש לפחות יהודי אחד בחוץ לארץ שעושה משהו ששווה למה שכל אחד ואחת מכם עושים, וזה מה שהפחיד אותם. זו הארץ שלנו שקבלנו אותה מהקדוש ברוך הוא, ולא מאף אחד אחר. לא מהאו"ם, לא מארה"ב ולא מאף אחד. אנחנו לא צריכים להתבייש לומר את זה, כי שילמנו על זה בדם שלנו. היין הזה שאנחנו שותים הערב, ספוג בדם ובזיעה שלנו".

"השנים הרבות שחיכיתי להם היו שווים את גודל המעמד לדרוך כאן באדמת ארץ ישראל שלנו. אני אוהב אותה בכל ליבי ומודה לכל האנשים שקיבלו אותי ואת רעייתי בכבוד גדול."

יו"ר סיעת ארץ הקודש, פסח לרנר בירך את האורחים שהגיעו לאירוע ואת יונתן פולארד: "הלילה זו ההזדמנות שלנו לומר תודה רבה. תודה רבה לקב"ה על ההצלחה של ארץ הקודש ועל המהלכים שהיא מובילה במוסדות ההסתדרות. תודה רבה לקדוש ברוך הוא על כך שיהונתן נמצא איתנו. תודה רבה ליונתן על המסירות שלו לעם ישראל. ותודה רבה לכל הצוות ולאנשי ההסתדרות וקק"ל על המהלכים המופלאים שהם מובילים כאן בארץ."

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר