הד"ר מרגיעה. צפו

ראש שירות בריאות הציבור: "קצב דעיכת המגפה יותר איטי, אבל אין מקום לדאגה"

הגורם לעלייה במקדם ההדבקה בקורונה, זו העלייה במספר הבדיקות לאחר החג, ולכן אין סיבה לדאגה; כך מבהירה ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר אלרעי-פרייס • וגם: למה עדיין צריך קפסולות במוסדות. צפו (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
ד"ר פרייס בתדרוך, היום (צילום: משרד הבריאות)

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, העבירה הערב (שלישי) תמונת מצב עדכנית על מגפת הקורונה בישראל, בתדרוך שמסרה לכלי התקשורת.

את דבריה פתחה הד"ר בכך ש"אנחנו מאוד מעודדים ממגמת הירידה בתחלואה. הגענו ל-300 וקצת חולים ביום, שזו ירידה מאוד משמעותית. רוב מכריע של המדינה נמצא ביישובים ירוקים, אין כמעט יישובים כתומים ואין יישובים אדומים".

"אנחנו יכולים לפתוח את המשק ולתת אפשרויות לחתונות, הופעות ואירועים וגם לפתוח בהדרגה את החינוך. זה הישג אדיר למערכת הבריאות ולמדינת ישראל שכולנו יכולים להיות גאים בו".

באשר למקדם ההדבקה, שהגיע לאחרונה ל-0.78 - שיעור המבטא עלייה מסוימת - הרגיעה ד"ר אלרעי פרייס ואמרה: "אנחנו עדיין נמצאים במצב שהמגפה הולכת ודועכת. זה נכון שקצב הדעיכה הוא יותר איטי, אבל כל עוד הוא מתחת ל-1 ובוודאי מתחת ל-0.8, אני לא חושבת שיש מקום לדאגה או בהלה, כי הסיבה לכך היא העלייה בקצב הבדיקות עם סיום חג הפסח".

ראש שירותי הבריאות כן התריעה, על כך ש"יש לנו פלח גדול של האוכלוסייה שהוא לא מחוסן, ובתוכו פלח גדול של ילדים. נעשה את הפתיחה של מערכת החינוך בצורה זהירה ובטוחה, כדי שלא תהיה עלייה של התחלואה בקרב הילדים. השמירה על הקפסולות עדיין חשובה, כשאנחנו נמצאים עם מאות מאומתים ביום".

בחורים נכנסים ל'קפסולות', בשיאה של המגיפה (צילום: צבי הרשקוביץ. תמונה: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"מעבר לכך: צריך לבחון לעומק את חיסון הילדים. זה תמיד נכון, ואנחנו לא מנסים לרוץ - ברגע שפייזר הודיעה משהו - ולחסן ילדים. אנחנו אחראים על הבטיחות של הילדים. לכן בחינה לעומק בהחלט ראויה, וזה מה שאנחנו עושים. אבל לא נעשה שום דבר לפני אישור ה-FDA".

באשר להמלצת הצוות לטיפול במגפות לבטל את חובת עטיית המסכה באוויר הפתוח, אמרה פרייס: "הדיונים לגבי מסכות נערכים, וברגע שנגיע להחלטה נפרסם את זה לציבור. אנחנו שוקלים הורדת מסכות באוויר הפתוח ברגע שנרגיש שהדבר בטוח".

צפו בתדרוך המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר