תביעה יצוגית

בית המשפט הכריע: יחולקו מתנות חינם בדיוטי פרי

תביעה ייצוגית נגד חנות הדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון הסתיימה בהסכם פשרה בביהמ"ש - פיצויים בשווי 1.35 מיליון אירו • כל לקוח יוכל לבחור מוצר חינם בעת היציאה מהארץ (משפט)

משה מנס | כיכר השבת |
חנות הדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון, (צילום: Nati Shohat / Flash 90)

תביעה ייצוגית של קבוצת צרכנים נגד חנות הדיוטי פרי 'ג'יימס ריצ'רדסון', הסתיימה בהסכם פשרה, אשר על פיו כל לקוח יוכל לבחור מוצר חינם בכל יציאה מהארץ, ללא צורך בקניה בסכום מינימלי וכמתנה נוספת על כל מכירה מיוחדת. המתנות יגיעו ממגוון קטגוריות כגון טיפוח, ממתקים בישום וקוסמטיקה, עד לתום סכום הפיצוי שעומד על 1.35 מיליון אירו.

על פי התביעה הייצוגית נגד ריצ'רדסון, היתה על המרה שלא כדין במקרה של תשלום מזומן במטבע זר שאיננו דולר.

ריצ'רדסון מקבלת בקופות בחנויות הדיוטי פרי את רוב סוגי המטבעות הזרים, ושער ההמרה מוצג באופן קבוע מעל הקופות. התשלום בדולר מחושב לפי שער יציג, ותשלום בכרטיסי אשראי מחושב לפי הסדרים בין חברות האשראי והלקוחות.

גם במקרה הספציפי של תשלום במטבע זר שאיננו דולר, נקבע על ידי בית המשפט העליון כי אופן ההמרה עומד בדרישות החוק.

לגבי אופן הצגת הפירוט על דרך ההמרה ללקוח, הוחלט, בהסדר פשרה, כי אופן ההצגה יהיה מעתה ברור יותר מבעבר, וכן כי ריצ'רדסון תפצה לקוחות הרוכשים בחנויות הדיוטי פרי שלה בנתב"ג. הפיצוי ברובו הוא בדרך של מתן מתנות ממגוון מסוים מהמוצרים הנמכרים בחנויות אלה.

אופן קבלת המתנות: כל לקוח המבצע רכישה בחנות ג'יימס ריצ'רדסון דיוטי פרי הפטור, יוכל לקבל מוצר ללא תשלום, לבחירה מתוך מגוון אפשרויות שיוצעו ע"י ריצ'רדסון. המתנה תינתן בגין יציאה אחת מהחנות בכל יציאה מהארץ.

המתנה תוענק ללא התניה, במינימום קניה. המתנות הינן מתוך מגוון מוצרים הנמכרים בחנות כלומר: שוקולד וממתקים, הגיינה, בישום וטיפוח, ואלכוהול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר