"הצטיין באנושיות"

האח הערבי שאמר 'שמע ישראל' לנפטר חרדי ידליק משואה

מאהר איברהים, שהתפרסם כאשר אמר 'שמע ישראל' עם חרדי טרם פטירתו מנגיף הקורונה, נבחר להדליק משואה בטקס יום העצמאות בשבוע הבא. "הצטיין באנושיות" (מעניין)

מישאל לוי | כיכר השבת |
הרב גלסטר ז"ל ואיברהים (צילום משפחתי / בית החולים העמק)

מאהר איברהים, שריגש מדינה שלמה, ובמיוחד את הציבור החרדי, התבשר אמש (שלישי) כי נבחר להדליק משואה בטקס פתיחת יום העצמאות ה-73.

לפני כשלושה חודשים אושפז במחלקת הקורונה, בבית החולים העמק שבעפולה, הרב שלמה אהרון גלסטר ז"ל, מחשובי חסידי חב"ד בארץ, לאחר שחלה בנגיף.

בתחילת חודש אדר, בעיצומה של סופת שלגים, הידרדר מצבו הרפואי של ר' שלמה, ומשפחתו שהיתה בדרכה אליו לא הספיקה להגיע אליו, בשל מזג האוויר הסוער.

איברהים, מהאחים המסורים במחלקה, הבין את הסיטואציה, החליט לנסות ו"למלא את מקומם" של ילדי החולה הסופני, ניגש למיטתו וקרא עמו "שמע ישראל".

מעשה זה התפרסם על ידי בני המשפחה הנרגשת והכאובה, ועורר תגובות אוהדות רבות כלפי האח הערבי, שהתנהג באצילות.

איברהים, בעבודתו במחלקה (צילום: בית החולים העמק)

איברהים אף זכה לשיחת טלפון מראש הממשלה בנימין נתניהו, ששיבח אותו על התנהגותו המיוחדת הזו, ומסירותו הכללית לחולי הקורונה בהם טיפל.

אמש, כאמור, צלצל הטלפון בביתו של האח בכפר דבורייה שבגליל, ועל הקו היה איש משרד התרבות שבישר לו כי נבחר להדליק משואה בשבוע הבא.

השר חילי טרופר הסביר: "מאהר איברהים מייצג את הצטיינותם האנושית והמקצועית של צוותי האחים והאחיות בשירותי הבריאות במדינתנו, המהווים כל אחת ואחד, בדרכם המשותפת, סמל ומופת של האחווה הישראלית וגשר בין קהילות ועדות דתיות שונות בעמנו".

איברהים הוא אח מצטיין, הפועל שנים רבות וטובות לבניית גשרים של אנושיות, חמלה וסובלות בין החולים ממגוון העדות והדתות בעם ישראל", הוסיף שר התרבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר