כתב תביעה

חרדי נפצע בידו ותובע מיליון ש"ח מ"כללית"

תביעת רשלנות רפואית נגד קופת חולים כללית על סך יותר ממיליון ש"ח: לא אבחנה שבר בידו של חרדי בן 19 שנפל במשחק כדורגל והפך לנכה בעקבות הפציעה בידו (משפט)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

צעיר חרדי בן 19 שנפל במהלך משחק כדורגל ושבר את ידו השמאלית תובע את קופת חולים כללית על כך שלא אבחנה בשבר. כתוצאה מכך נזקק לניתוח מורכב בשורש כף היד ונגרמה לו נכות לצמיתות בשיעור של 30 אחוזים. כך עולה מתביעה שהגיש לבית משפט השלום באשדוד באמצעות עו"ד דותן לינדנברג.

מהתביעה עולה, כי לפני כשנתיים בזמן ששיחק במגרש כדורגל ברח' שלמה המלך בקריית גת, נפגע בשורש כף ידו השמאלית. הוא ניסה ללא הצלחה לבלום את נפילתו על ידי סיבוב יד שמאל לאחור במטרה למנוע נפילה על הגב אך בעת הנחיתה על ידו חש כאב עז. הוא פנה בדחיפות למרכז בריאות הילד בקופת חולים כללית וסיפר לרופא כיצד נפל. לאחר ביצוע צילומי רנטגן וקבלת הפענוח, הרופא קבע כי אין שבר ושלח את הצעיר הכאוב לדרכו ללא ביצוע בדיקה גופנית מקיפה.

כעבור 3 וחצי חודשים משלא חלפו כאביו, הוא פנה לרופאת משפחה בקופת החולים והופנה שוב לביצוע צילום רנטגן, הפעם של שורש כף יד שמאל. לאחר פיענוח הצילום התברר כי הצעיר סובל משבר עם תזוזה בשורש כף היד והופנה מייד לחדר המיון בביה"ח ברזילי. בביה"ח בוצע CT שאישש את האבחנה לשבר.

בעקבות כך רופאת המשפחה ציינה בתיקו הרפואי כי הצעיר התלונן על חבלה בפרק יד שמאל. לא זוהה שבר ולא גובס והכאבים לא חלפו. בוצע צילום חוזר לאחר כמה חודשים ואז נמצא שבר ללא איחוי ובהדמיית ה-CT אורתופד כף יד, קבע כי יש צורך בניתוח לאיחוי השבר. הצעיר נותח לפני כשנה בבי"ח שערי צדק.

מומחה מטעם התביעה קבע בחוות דעתו כי תלונותיו של הצעיר היו צריכות לעורר "דגלים אדומים" אצל רופא סביר ששלח אותו לצילומי רנטגן לא נכונים. משום כך השבר לא אובחן מיידית, אלא כעבור מספר חודשים ולכן נזקק לניתוח מורכב וגדול ונותרה הגבלה קשה בתנועות שורש היד.

המומחה קבע, כי הצעיר סובל מנכות לצמיתות בשיעור של 30 אחוזים בשל קשיון של שורש כף היד, הגבלות בתנועה וצלקת מכוערת ורגישה למגע מהמרפק ועד לשורש כף היד. המומחה קבע כי ישנה כאן רשלנות ברורה של הגורמים המטפלים בקופת חולים: עיכוב רב באבחנה, אבחנה שגויה, אי בדיקה גופנית ראויה וסבירה, אי הפניה לצילומים נכונים ואי הפניה להדמיה מתקדמת (MRI) במועד.

לטענת בא כוחו עו"ד דותן לינדנברג, העוסק בתביעות בגיל רשלנות רפואית, קופת החולים אחראית למחדלים אשר הביאו לנזקיו כאשר לא אבחנה במועד את השבר. הרופא הראשון שבדק אותו התרשל בהתעלמו מהפרוטוקול המקובל לניהול כאבים בשורש כף היד. לטענתו מאז הטיפול ובעקבותיו נגרמה לצעיר נכות קשה בשורש כף היד והשתנו חייו ואיכותם ללא היכר. הוא סובל מכאבים, רגישות והגבלה בתנועות יד שמאל ומטופל בתרופות. בנוסף קיים סיכון ריאלי להחמרה עתידית במצבו.

הצעיר תובע בבית המשפט, לקבל פיצוי של יותר ממיליון ש"ח עבור אובדן השתכרות, זכויות סוציאליות ופנסיה, עזרת צד ג', הוצאות רפואיות, כאב וסבל ועבור אובדן הנאות החיים.

טרם הוגש כתב הגנה.

מקופת חולים כללית נמסר בתגובה: "כתב התביעה התקבל רק בימים אלו ותגובה על כך תינתן במסגרת ההליך המשפטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר