המצלמה תיעדה את החשוד

חומר רעיל רוסס בבית חב"ד; השליח חש ברע ופונה לטיפול

אלמוני ריסס הבוקר (רביעי) חומר רעיל על בית חב"ד שבשכונת רחביה בירושלים. השליח, הרב ישראל גולדברג, חש צריבה חריפה בעיניו ופונה לבית החולים. המשטרה פתחה בחקירה • צפו בתיעוד (ארץ)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
האלמוני מרסס את החומר (צילום: מצלמת אבטחה)

דרמה בבית חב"ד: אלמוני ריסס חומר מסוכן על בית חב"ד בשכונת רחביה בירושלים, בעקבותיו, השליח הרב ישראל גולדברג, פונה הבוקר (רביעי) לטיפול בבית החולים.

האירוע החריג התרחש לפנות בוקר כאשר אלמוני - שתועד במצלמת האבטחה, נראה מגיע בסמוך לדלת, ומרסס חומר לא מזוהה, ככל הנראה חומר רעיל ומסוכן.

השליח, הרב ישראל גולדברג שהגיע הבוקר לבית חב"ד, חש צריבה חמורה בעיניו והובהל בשל כך לבית החולים 'שערי צדק' בבירה שם קיבל טיפול ראשוני.

בשיחה ראשונה עם 'כיכר השבת', מספר הרב ישראל גולדברג: "ראיתי חומר מסביב לידית הכניסה לבית חב"ד... אבל לא ידעתי שום פרטים, אמרתי אחרי תפילה אני אבדוק". הרב מספר כי עוד לפני שהספיק לבדוק מהו החומר המשונה, חש צריבה בעיניו. "כנראה שנגעתי עם היד בעיניים. זה היה שורף נורא, לקחו אותי באמבולנס לשערי צדק ותוך כדי שמנו לב שכנראה נגעתי בידית".

בבית החולים קיבל הרב טיפול בעיניו, ולאחר מכן שוחרר לביתו. הוא מספר כי "גם הרופאים והאחיות אמרו שזה ממש נס" ומציין שהחומר שנמרח עדיין לא זוהה ונשלח לבדיקת מעבדה.

הרב גולדברג מספר כי זו פעם ראשונה שקורה כזה דבר בבית חב"ד, "זה אף פעם לא היה", הוא מדגיש כי אין לו מושג מי זה ומבקש את עזרת הציבור באיתור המרסס האלמוני: "המשטרה לקחו דגימות, אנחנו מבקשים עזרה, אם מישהו יכול לעזור לנו למצוא את האיש".

רק לאחר מכן, נבדקו מצלמות האבטחה והתגלה כי אלמוני ריסס חומר על המקום. מתחקיר ראשוני עולה כי מדובר, כאמור, ככל הנראה בחומר רעיל ולמקום הוזעקו כוחות החירום לטפל במקרה.

המשטרה פתחה בחקירה בניסיון לאתר את החשוד במעשה.

יעקב הלפרין, נציג חב"ד בעיריית ירושלים הביע זעזוע מהמקרה ואמר כי "כאחד שחשוף לכלל פעילות 35 בתי חב"ד הפזורים בבירה ומעורה היטב בפעילות המיוחדת של הרב גולדברג המפיץ אור וחום יהודי בלב העיר בשכונת רחביה, מקרה זה מעורר דאגה רבה.

"בהכירי את הנפשות הפועלות של שלוחי הרבי מליובאוויטש בעיר במסירות נפש למען הקהילה וכלל תושבי העיר, דבר אחד אני בטוח, שמקרה זה, רק יביא לחיזוק ותנופה בכלל הפעילות, מתחיל עם הפעילות היפה של תהלוכות ל"ג בעומר העומדות בפתח בסימן של "יחד כל ילדי ישראל". הלפרין הוסיף איחולי החלמה לשליח "והמשך הצלחה רבה ומופלגה בכל פעילותו הנפלאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר