האיש והחיסונים

הוצע למנכ"ל פייזר להדליק משואה בטקס יום העצמאות

ישראל הציעה למנכ"ל חברת פייזר, אלברט בורלה, להשיא את משואת התפוצות, בטקס יום העצמאות בהר הרצל, אך הוא הודיע כי לא יוכל להגיע בשל לוח הזמנים הצפוף שלו (בארץ)

בורלה אתמול בטקס יום השואה (צילום: בית הכנסת פארק איסט)

הבוקר (חמישי), נחשף כי הוצע למנכ"ל פייזר העולמית, היהודי אלברט בורלה להשיא את משואת התפוצות בטקס יום העצמאות בהר הרצל. היוזמה הייתה של שרת התחבורה מירי רגב המשמשת גם כיו"ר ועדת השרים לסמלים וטקסים. בורלה הודיע לבסוף כי לא יוכל להגיע לטקס בגלל לוח הזמנים העמוס שלו בימים אלו.

בורלה ישלח במקום זאת סרטון ברכה לרגל יום העצמאות ובו הוא יצהיר שיעשה הכל שאספקת החיסונים לישראל תימשך.

בורלה היה דמות המפתח באספקת החיסונים הרציפה לישראל, כשתודעת השואה ממנה ניצלו הוריו משמעותית מאד בתודעתו היהודית.

אמש, בנאומו ביד ושם, הזכיר ראש הממשלה בנימין נתניהו את בורלה ואמר: "גם הוריו של אלברט היו ניצולי שואה, אוּדִים מוצלים מן האש ששרפה את קהילת יהודי סלוניקי המפוארת. והנה כעבור 80 שנה הגורל מפגיש למשימת הצלה את ראש הממשלה של מדינת ישראל שקמה מן האפר, ואת ראש חברת פייזר שממציאה מזור למגפת הקורונה שמאיימת על האנושות כולה. השואה והתקומה היו ברקע שיחותיי עם אלברט בורלה, יהודי גאה המוביל את אחת החברות החשובות בעולם".

בורלה, השתתף אמש בכנס יום השואה של בית הכנסת "פארק איסט" בניו יורק שם סיפר כי "הרבה ניצולים לא דיברו על הזוועות שחוו מרוב כאב, אך הוריי דיברו על כך רבות. הוריי לא לימדו אותנו לשנוא או לנקום. להפך, הם לימדו אותנו כמה הם בני מזל שנותרו בחיים. עלינו לחגוג את החיים ולסייע לזולת. הניסיון שלהם והצורה בה חיו את חייהם הם השפעה גדולה עליי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר