בג"ץ קבע

פרס ישראל לא יוענק לפרופסור שתמך ב-BDS

וועדת פרס ישראל החליטה להעניק את אחד מהפרסים לפרופ' עודד גולדרייך, אך לאחר שהתברר שהפרופ' תומך בתנועות החרם נגד מדינת ישראל, בג"ץ פסק לא לתת לו את הפרס (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: דנה רון, ויקפדיה)

בג"ץ פסק היום (חמישי) כי פרופסור עודד גולדרייך לא יזכה השנה בפרס ישראל במתמטיקה ומדעי המחשב, זאת לאחר שפורסם בחדשות 12, כי גולדרייך חתם על עצומה התומכת בחרם על ישראל.

בהחלטה נכתב כי "לאחר שעיינו בעתירה ושמענו את טיעוני הצדדים, מצאנו בשלב זה לקבל את עמדת היועץ המשפטי לממשלה לפיה יש לאפשר לשר החינוך לבחון מידע שהגיע לידיו אך לפני יומיים".

עם זאת, עורכי דינו של פרופסור גולדרייך אמרו כי גולדרייך לא תומך ב-BDS. "פרופ' גולדרייך הצהיר באמצעות בא כוחו כי הוא עומד מאחורי חתימתו הנ"ל, ובנוסף הצהיר והבהיר כי אינו תומך בתנועת ה-BDS". עם זאת, בשל פרסום חתימתו על העצומה במועד כל כך קרוב להענקת הפרס, הוחלט כי שר החינוך לא יחוייב להעניק לו את הפרס. "קריאה לחרם עשויה בנסיבות מסוימות, ומבלי לקבוע מסמרות בשלב זה, להיכנס בגדרן של אותן נסיבות חריגות שבהן 'ניתן יהא לשקול שיקולים שאינם מקצועיים גרידא'".

פרופסור גולדרייך, חתם לפני מספר חודשים על עצומה הקוראת לפרלמנט הגרמני, לבטל את הכרת הפרלמנט הגרמני בתנועת ה-BDS כאנטישמית.

גלנט פנה לוועדה לאחר פרסום פסק הדין ואמר בפנייתו כי "מצב הדברים שבו הפרופסור יקבל בידו האחת מהמדינה את הפרס היוקרתי ביותר, ובידו האחרת מקדם את ענייניה של תנועה החותרת תחת קיומה של ישראל - הוא אבסורדי ובלתי מתקבל על הדעת".

גולדרייך אמר כי שאלת רצונו לקבל את הפרס היא "אינה רלוונטית. אני מניח שכל אזרח ישראלי מעוניין לקבל פרס זה ממגוון סיבות. אבל למעשה, אני מתנגד עקרונית לפרסים, אלא בהינתן שהם קיימים – יהיה זה טיפשי מצדי לסרב לקבל פרס"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר