"לך לעזאזל"

"ואז אייכמן ליטף אותי": הילדה שפגשה את הצורר

הילדה הקטנה הסתתרה ברכבת, מחופשת ליתומה גרמנית, ואז עלה אייכמן ימ"ש מלווה בקצינים נאצים, בדרכו להשמיד את יהדות הונגריה; סיפורה הבלתי יאמן של טובה פדר (שואה)

אלי דן | כיכר השבת |
טובה פדר בראיון לכיכר השבת (צילום: כיכר השבת )

כשפרצה המלחמה הייתה טובה פדר בת ארבע. טובה הקטנה ומשפחתה - שהיו סוחרים חסידי גור, התגלגלו בין גטאות שונים בפולין, מקרקוב לוורשה בדרך עברו בגטו בוכניה שם שהו תקופה ארוכה בשכנות למקום מחבואו של כ"ק האדמו"ר רבי אהרן מבעלזא זיע"א, שהוסווה כפועל לעיניהם של הנאצים.

טובה פדר הקטנה (באדיבות המצלם)

תלאותיה של טובה הקטנה שגדלה לתוך אווירת פחד מוות ורדיפה איומה, יכולים למלא ספר עב כרס, אך ברגע נדיר ואבסורדי במיוחד שהתה טובה לצידו של הצורר הנאצי אייכמן ימ"ש.

הדבר אירע כאשר טובה וילדה נוספת - שלא שרדה את השואה - התחפשו לבנותיו של קצין נאצי שמת במלחמה, ובליווי יהודיה דוברת גרמנית שוטפת שהתחזתה לאימם האלמנה, עלו בעזרת מסמכים מזויפים על רכבת שהובילה קצינים נאצים אל הונגריה בכדי להשמיד את היהודים שבה.

היהודייה איתה עלו לרכבת "בלבלה" לקצינים את השכל בגרמנית, והילדות שהונחו מראש להישאר דוממות העמידו פני ישנות, הקצינים הנאצים ובתוכם מי שהתברר למפרע כאייכמן ימ"ש, התייחסו באדיבות ל"יתומות הגרמניות האומללות" ואייכמן אף ליטף את פניה "בחמלה", כשהוא כמובן אינו מודע לכך כי הן יהודיות המשתייכות לגזע אותו הוא בדרכו להשמיד.

סיפורה המופלא ומלא האמונה של טובה פדר מסתיים בתמיהה שהיא מביעה על יהודים הבוחרים להתגורר בגרמניה רווית הדם היהודי.

מסרק שהכינה מחומרי גלם המיועדים לכדורי רובה (באדיבות המצלם)
המזוודה איתה נדדה טובה ברחבי אירופה (באדיבות המצלם )

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר