"לא נכיר בתביעה"

ישראל לתובעת ב'האג': "אין לכם סמכות"

לאחר דיון שקיים ראש הממשלה עם בכירי מערכת הביטחון, הוחלט כי ישראל צפויה להשיב לתובעת בנסודה כי לבית הדין בהאג אין סמכות לחקור פשעי מלחמה שבוצעו בישראל (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: אתר בית הדין)

30 יום לאחר פניית תובעת בית הדין בהאג, פאיטו בנסודה למדינת ישראל, ישראל משיבה כי היא לא מכירה בסמכותו של בית הדין, וכי לא תסכים לשתף פעולה עם בית הדין בשום צורה.

בדיון בו השתתפו ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גנץ, ראש המל"ל, ושרים בכירים נוספים, הוחלט כי ישראל לא תכיר בסמכותו של בית הדין. זאת, לאחר שהמדינה התלבטה אמש באם להודיע לבית הדין כי ישראל תחקור בעצמה "פשעי מלחמה".

כזכור, לפני כחודש, הודיעה התובעת בבית הדין כי תפתח בחקירת חשד ל-"פשעי מלחמה של ישראל בשטחי הגדה המערבית".

החקירה עוסקת החל מיום לאחר חטיפת שלושת הנערים ופתיחת מבצעי "שובו אחים" ו-"צוק איתן".

כזכור, אמש, דיבר נתניהו על בית הדין הבינלאומי בטקס לציון השואה, לדבריו, "בית דין זה מבקש לחקור את ישראל בטענה ההזויה שחיילינו ומפקדינו שאין מוסריים מהם. מפקדי צה"ל נלחמים באיראן - ודווקא אותנו מגנים. איזו צביעות".

הנאום של נתניהו, אמש (הפייסבוק של נתניהו)

"בית הדין בהאג", סיפר נתניהו, "הוקם בהשראת בית הדין בנירנברג - ששפט פושעים נאצים. אבל בין נירנברג להאג קרה ההפך - גוף שהוקם להגן על זכויות אדם הפך לגוף שרומס את זכויות האדם".

"אבל לא רק התנהלותם עברה היפוך, גם אנחנו עברנו היפוך - מחולשה בגלות לעוצמה במולדת. בניגוד לעבר, היום אין אף גורם בעולם שימנע מאתנו את הזכות והכוח להגן על עצמנו מאיום קיומי", אמר נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר