התקדמות במו"מ

נתניהו ובנט: "סיימנו פגישה באווירה חיובית"

רה"מ ויו"ר 'ימינה' נועדו יותר משעתיים במעון ב'בלפור', ופרסמו לאחריה הודעה משותפת • במקביל בהליכוד מנסים לבטל את הממשלה הפריטטית עם מפלגת כחול לבן (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו ובנט. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ נפתלי בנט נפגשו הערב (חמישי) במעון ראש הממשלה ברחוב בלפור, כחלק מהניסיונות להותיר את 'ימינה' עם מפלגות הגוש הימני.

הפגישה ארכה יותר משעתיים, ובסיומה פרסמו 'הליכוד' ו'ימינה' הודעה משותפת על כך שהיא "התנהלה ברוח טובה ובאווירה חיובית", מה שמראה על התקדמות במגעים בין הצדדים. בנוסף, סיכמו נתניהו ובנט להיפגש שוב, בפעם השלישית.

על פי הדיווחים מהפגישות הקודמות בין השניים, הציע נתניהו לבנט להיטמע עם מפלגתו באופן מלא בליכוד, תוך שיריון לו ולששת חבריו לשתי מערכות הבחירות הבאות, זאת בנוסף לתיקים נכבדים בממשלה.

כזכור, במהלך הפגישה, הליכוד פרסם הודעת גינוי ל'ציונות הדתית', שתקפה את בנט וכתבה אחרי פגישתם של נתניהו וסמוטריץ' אחר הצהריים, כי הם "סיכמו שיש לעשות כל מאמץ לשכנע את בנט לא לפרק את המחנה הלאומי ולא ללכת לממשלת שמאל, ובכך להביא עוד שותפים לממשלת ימין".

בתגובה לכך נמסר מהליכוד: "ההודעה מטעם בצלאל סמוטריץ' אינה תואמת את המציאות. זה הזמן לעבודה משותפת, ולא לפרסומים שאינם תורמים למאמץ המשותף שאנחנו עושים".

בנט, בהגעתו לפגישה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בתוך כך, היציאה לבחירות חמישיות לא נראית כתסריט מופרך, כשבימין מתקשה נתניהו לקבל את עזרת 'רע"מ', ובשמאל מרכיבי הגוש מסוכסכים ביניהם.

במצב זה, ממשלת המעבר תהיה הממשלה השוויונית בין נתניהו לגנץ, ומועד התפוגה של כהונת נתניהו יישמר: 17 בנובמבר 2020. כמו כן, בכל תקופת הבחירות הבאות, לא יוכל נתניהו לכנס ממשלה ללא אישור יו"ר 'כחול לבן', המחזיק בכוח של חצי ממשלה.

למרות שתאריך בחירות אפשרי כזה יתקיים ככל הנראה בתחילת חודש אוקטובר, החשש מבחינת נתניהו להחלפתו בתפקיד ייהפך למוחשי.

כחלק מהיערכות הליכוד למצב זה, שינציח את הכאוס השלטוני לעוד ארבעה חודשים, מנסים במפלגה להפוך בתקופה זו לבעלי כוח, כשהדרך לכך עוברת בביטול הממשלה הפריטטית.

כבר יומיים לאחר השבעת הכנסת ה-24 הגיש ח"כ שלמה קרעי, מירכתי רשימת הליכוד אך מנאמניו של נתניהו, הצעה שכזו, שתפגע בכוחם של גנץ ושריו.

"כולנו תקווה שנצליח בע"ה להקים ממשלת ימין בראשות נתניהו. כל יום בו 'כחול לבן' חסרי האחריות נמצאים בממשלה זו סכנה לישראל. הם מונעים סיוע כלכלי ורשת ביטחון בריאותית. אני בטוח שיהיה רוב להדחתם", מסר הערב קרעי.

ב'ציונות הדתית' של סמוטריץ' מתכוונים לתמוך בהצעה זו ולקדמה. ח"כ שמחה רוטמן, חבר המפלגה, הגיש הצעה דומה ומסר: "ביטול ממשלת החילופים זה צו השעה. לפני שנוצרה הממשלה הפריטטית היו מנגנונים ברורים שנועדו להבטיח תפקוד רציף של הממשלה גם בתקופת בחירות. מנגנונים אלה לא מתפקדים כיום, בשל ממשלת החילופים. בשעה שמדינת ישראל נמצאת בעיצומו של משבר כלכלי ממשלת החילופין היא כאבן ריחיים על צווארה".

יצוין, כי מבחינה מספרית קשה לראות רוב בכנסת הנוכחית למהלך זה, משום שבנט מקפיד להישאר על הגדר ומנסור עבאס לא יצטרף למהלך כזה ללא רווח מיידי של חברות בממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר