בשל דבריו

גלנט: לא אעניק את פרס ישראל לפרופסור

שר החינוך הודיע: "פרופ׳ גולדרייך הוא אולי מדען מבריק, אבל תמיכתו בתנועת החרם וקריאתו לחרם על אונ' אריאל היא יריקה בפניה של ישראל ושל האקדמיה הישראלית" (בארץ)

(צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

לאחר החלטת בג"צ לאשר את פסילת קבלת פרס ישראל לפרופסור גולדרייך בשל חתימתו על מכתב של ה-BDS להחרמת אוניברסיטת אריאל, שר החינוך יואב גלנט פרסם בחשבון הפייסבוק שלו כי יבחן את הנושא שוב בזמן הקצר העומד לפני הטקס אם כי נראה כי הוא אינו מתכוון לתת לו את הפרס השנה.

"פרס ישראל הוא הפרס היוקרתי ביותר שמדינת ישראל מעניקה. מי שמדינת ישראל וחוקיה לא יקרים לליבו, לא ראוי לפרס ישראל. פרופ׳ גולדרייך הוא אולי מדען מבריק, אבל תמיכתו בתנועת החרם וקריאתו לחרם על אוניברסיטת אריאל היא יריקה בפניה של מדינת ישראל ושל האקדמיה הישראלית ואף הפרה אפשרית של החוק", כתב גלנט.

"אנו ננצל את הזמן שהועמד לרשותנו על מנת להשלים את הבדיקה האם התנערותו הנוכחית של הפרופ׳ מתנועת החרם היא כנה והאם המידע שמסר לבית המשפט ולמדינה בעניין זה הוא נכון. תרחיש בו תומך בתנועת החרם יעמוד על הבמה ביום העצמאות ויקבל מידי ראשי המדינה את פרס ישראל הוא תרחיש שלא אתן לו את ידי", אמר גלנט.

עורכי דינו של פרופסור גולדרייך טענו אתמול כי גולדרייך לא תומך ב-BDS. "פרופ' גולדרייך הצהיר באמצעות בא כוחו כי הוא עומד מאחורי חתימתו הנ"ל, ובנוסף הצהיר והבהיר כי אינו תומך בתנועת ה-BDS". עם זאת, בשל פרסום חתימתו על העצומה במועד כל כך קרוב להענקת הפרס, הוחלט כי שר החינוך לא יחוייב להעניק לו את הפרס. "קריאה לחרם עשויה בנסיבות מסוימות, ומבלי לקבוע מסמרות בשלב זה, להיכנס בגדרן של אותן נסיבות חריגות שבהן 'ניתן יהא לשקול שיקולים שאינם מקצועיים גרידא'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר