מלכוד לנתניהו

סמוטריץ' לא לבד: פרוש מתנגד לממשלה בתמיכת עבאס

סגן שר החינוך מאיר פרוש, יו"ר סיעת 'שלומי אמונים' מבהיר את התנגדותו לממשלה בתמיכת רע"מ וטוען כי "ממשלה כזו נועדה להיכשל" • המשמעות לנתניהו: 'יהדות התורה' - לא גוש אחד (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מאיר פרוש (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה להפעיל את כל הכוח הנתון בידיו, כדי לכוף את יו"ר 'הציונות הדתית', בצלאל סמוטריץ', לחבור לממשלה בתמיכת או בהימנעות מפלגת רע"מ בראשות מנסור עבאס.

בפגישה שהתקיימה בליל שישי בין נתניהו ליו"ר 'ימינה' נפתלי בנט, המחזיק במפתח לממשלה לכל צד, בנט הודיע לנתניהו כי יחבור לממשלה בראשותו, בתנאי שסמוטריץ' יסכים לממשלה כזו.

כל החישובים המתקיימים במעון רוה"מ בבלפור יוצאים מנקודת הנחה ש-46 ח"כים בוודאות יתמכו במהלך כזה, שנפסל בחורמה אך לפני הבחירות: 30 של 'הליכוד', 9 של 'ש"ס' ו-7 של 'יהדות התורה'.

במפלגה החרדית האשכנזית, המחולקת ל'דגל התורה' הליטאית ו'אגודת ישראל' החסידית, המחולקת גם היא לשני צירים שונים - ליצמן וטסלר מחד ופרוש ואייכלר מאידך, ישנן חילוקי דעות עמוקים באשר לנכונות המהלך. ב'דגל התורה' ח"כ פינדרוס התקשה להצדיק מהלך כזה, למרות ההוראה שיצאה בשמו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי. היום, גם ב'אגודה' צצה מחאה פנימית, המשך ישיר של תקופת מאבקי ליצמן מול פרוש ואייכלר.

סגן שר החינוך, מאיר פרוש, מהימניים ביותר ברשימה, אמר בריאיון ליקי אדמקר וישי לפידות ב'קול ברמה' כי "מי שחושב שאפשר להקים ממשלה כשהוא נשען על 'רע"מ' טועה טעות חמורה. אנחנו חיים במזרח תיכון כל כך נפיץ, כל כך בעייתי".

פרוש הסביר את דבריו: "עם הסכמי השלום שעשו עם ירדן ומצרים השגת שאין שם פעילות עוינת, אבל אתה אף פעם לא יכול לקבל תמיכה או גיבוי מאותן מדינות כשישראל צריכה לפעול ביד תקיפה נגד טרור, הם מפחדים לגנות את אחיהם הערבים".

מסיבה זו, אמר פרוש, כי ממשלה בתמיכת עבאס פסולה: "אי אפשר כשאנחנו מוקפים בעשרות מיליוני ערבים, ובהם גם תומכי טרור, שנישען על ממשלה כזאת. ממשלה כזאת היא מלכתחילה בנויה כדי להיכשל. מותר לומר זאת מראש מאשר להיכנס להרפתקאה הזאת ואז להישאר עם הלשון בחוץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר