לפני הדיון המכריע

גם השר לביטחון פנים חושב: "אין הצדקה להגבלות במירון"

השר אמיר אוחנה מצטרף כעת לעמדתם של הנציגים החרדים - אחרי הסיכום אליו הגיע עם יו"ר ש"ס דרעי - ותומך בחגיגות ל"ג בעומר ללא הגבלות. "אין הגיון להתיר הגעה להר הבית ולא למירון" (חרדים)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הדיון, היום (ללא קרדיט)

הלחץ החרדי לחגיגת ל"ג בעומר פתוחה - נמשך: לקראת דיון מכריע בין נציגי משרד הבריאות, המשטרה ואנשי ציבור חרדים, המתוכנן להיום בצהריים, השר לביטחון הפנים נפגש עם ראשי ערים חרדיות, ושמע מהם על הצורך העז בפתיחת ציון הרשב"י במירון לעלייה חופשית בל"ג בעומר.

בפגישה - בה השתתפו ראשי הערים בני ברק, אלעד, מודיעין עילית, ביתר עילית, קריית מלאכי וראשי המועצות רכסים, קריית יערים, עמנואל - הביעו הנוכחים מחאה נגד משרד הבריאות, המעוניין בהגבלות, ודרשו מאוחנה להורות למשטרה שלא למנוע מאזרחים רבים לעלות להר.

השר לביטחון פנים, שאמש סיכם עם השר דרעי כי מבחינתו ההילולא תתקיים ללא הגבלות, אמר לראשי הערים: "מצב התחלואה בישראל לא מצדיק הטלת הגבלות. לא נכון ולא הוגן להטיל מגבלות דווקא על המתפללים המעוניינים לעלות ולהתפלל במירון בל"ג בעומר".

אוחנה ביצע השוואה בין ימים חשובים לדתות היהודית והמוסלמית, וביקש שוויון גם בביצוע. "רק בשבוע שעבר התקיימה במשרד ישיבה לקראת חודש הרמדאן בנושא הר הבית, אליו צפויים להגיע עשרות אלפי מתפללים בשבועות הקרובים. אין שום נימוק הגיוני להתיר הגעה להר הבית ולאסור הגעה למירון", אמר.

המהומות במירון בל"ג בעומר שעבר (צילום: משה חי כהן; תמונה: דוברות המשטרה)

כזכור, ב'כיכר השבת' נחשף, כי חבר קבינט הקורונה, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, התבטא כך באחד הדיונים הפנימיים כי "קשה מאוד לנצח את משרד הבריאות. צריך לומר את האמת, רוב אלו שמדברים על הנושא דואגים להדלקות ההמוניות, שם בדיוק משרד הבריאות חושש מאוד בגלל הצפיפות".

"אני אומר, עם כל הכבוד, יש 'עמך בית ישראל', אלו שמגיעים להתפלל בקבר הרשב"י, לעשות חלאקה, בלי קשר להדלקות ההמוניות. להם צריך שההר יישאר פתוח ללא כל הגבלה, כמו שהיה בחול המועד בכותל המערבי, שלא תהיה שום הגבלה על ההגעה למירון".

"לגבי ההדלקות ההמוניות חייבים להגיע לפתרון, פתרון שיאפשר את המסורת של ההדלקות אבל מאידך יעמוד גם בהוראות משרד הבריאות. שיחלקו בניהם את שעון ההדלקות במתחמים, עם מכסת משתתפים", הוסיף דרעי.

השר הוסיף: "אני דורש שיתנו לי הסבר מה יקרה בשבוע הבא בהר הבית שלפי ההערכות יהיו למעלה ממאה אלף איש לפחות, מדובר שם על אנשים מבוגרים, חלקם לא מחוסנים, צפופים ומשתחווים אחד על יד השני, וכולם באותו זמן, להבדיל ממירון שאין באותו זמן יותר מ-30 אלף איש, מה ההבדל?".

"כמו שלהבדיל בהר הבית נותנים לכל אחד לבוא ולהתפלל בגלל שזה שטח פתוח, כך שיהיה בהר מירון. כל מי שירצה לבוא - יוכל לבוא ולהתפלל", זעם דרעי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר