הסברה מונעת

מועצת יש"ע: התנחלויות טובות לפלסטינים

חוברת חדשה שהוציאה מועצת יש"ע נותנת נתונים מספריים בנוגע למצבם של הפלסטינים ביו"ש מול מצבם ברצועת עזה בתגובה לחקירה הצפויה בבית הדין הבינלאומי בהאג (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
"ההתנחלות" ביתר עילית בה עובדים מאות פלסטינים (צילום: שאטרסטוק)

במועצת יש"ע משיבים מלחמה כנגד החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג לחקור את הבנייה בהתנחלויות ומפרסמים מסמך שמטרתו הזמת הטענות כנגד ישראל וההתנחלויות. חוברת ההסברה, רובה כתובה באנגלית, מנסה לענות לחוקרי בית הדין בנוגע לבנייה בהתנחלויות וההשפעת "הכיבוש". החוברת מיועדת לשרים, לחברי כנסת ובעיקר לגורמים באירופה ובארה"ב ומעניקה להם תשובות ונתונים בנוגע למצב הפלסטינים בשטחי יו"ש.

על פי המידע בחוברת, חל שינוי מעמדת מפלגת העבודה בזמן הקמת המדינה בה הפקיעו אדמות כאשר הליכוד עלה לשלטון, "לאחר המהפך הפוליטי של 1977 שהביא את הליכוד לשלטון, ובעקבות העתירה לבג"ץ בעניין אלון מורה ובית אל, גישה זו עברה שינוי משמעותי. הליכוד, שראה ביהודה ושומרון חלק בלתי נפרד מארץ ישראל ההיסטורית, סירב להחיל את חוקי הכיבוש הלוחמני על יהודה ושומרון, ונמנע מלחלט אדמות פרטיות לצורך ההתיישבות היהודית".

בנוסף, כך טוענים במועצת יש"ע, ההתנחלויות רק מטיבות עם מצבם של הפלסטינים, שמצבם באזור יו"ש טוב בהרבה מהמצב בעזה, זאת בעיקר בשל האפשרויות הכלכליות הרבות שמביאה העבודה בישראל ובהתנחלויות.

בחוברת ההסברה מצטטים את נתוני הרשות הפלסטינית לפיהם ביהודה ושומרון עמד שיעור האבטלה (מעל גיל 15) בשנת 2018 על 17.6% בלבד, בעוד ברצועת עזה שיעור האבטלה היה 52%. ביהודה ושומרון שמר שיעור האבטלה על יציבות בין השנים 2015 ל-2018, ועלה במתינות מ-17.1% ל-17.6%. ברצועת עזה, תוך ארבע שנים בלבד, עלתה האבטלה מ-41% ל-52%.

עוד מצוין בחוברת, כי ביהודה ושומרון עמד התל"ג בשנת 2017 על 10.7 מיליארד דולר, וברצועת עזה על 2.9 מיליארד דולר. כמו כן מצב החינוך ביו"ש טוב בהרבה מעזה והכיתות קטנות יותר באופן משמעותי.

מצבם של הפלסטינים ביו"ש משתקף גם דרך הטכנולוגיה, ביו"ש 20% מבתי האב מחזיקים במחשב לעומת 9% בלבד ברצועת עזה. בנוסף, בשנת 2017 היו ל-89% מבתי האב ביהודה ושומרון טלפונים חכמים, ל-60.6% מהם היה אינטרנט בבית, ל-94.3% מהם הייתה צלחת לוויין, ל-31.6% מהם היה מחשב נייד ול-75.3% היו מסכי טלוויזיה מסוג LCD.

"בית הדין הוא גוף אנטישמי. אנחנו נלחמים בהסברה ועורכים מחקרים כדי להציג תמונת מצב אמיתית", אמר יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר