לאחר קיפאון

דיווחים במצרים: חודשו המגעים עם חמאס בנוגע לשבויים

על פי גורמים מצריים, התחדשו המגעים בין ישראל לארגון הטרור חמאס בנוגע לשחרור השבויים הישראלים שנמצאים ברשותו. התקווה היא, שהבחירות לפרלמנט יסייעו בכך (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
מנגיסטו, שאול וגולדין (צילום: ללא קרדיט)

על פי הדיווח בעיתון "אלערבי אל ג'דיד", מפי מקורות מצריים, בחודש האחרון חודשו המגעים בין ישראל לארגון הטרור חמאס בנוגע לעסקת שבויים אפשרית. על פי הדיווח מעורבות בהצעה גרמניה ונורבגיה וכל הנראה גם השליח החדש של האו"ם למזרח התיכון, תור וונסלנד.

כזכור, לפני כמה חודשים היה ניסיון נוסף לקדם את העסקה בתמורה לסיוע ישראלי במאבק בנגיף הקורונה ברצועת עזה אך המגעים הוקפאו בסופו של דבר לאחר שהצדדים לא הצליחו להתקדם במשא ומתן גם בשל ההערכה של חמאס שהבחירות בישר5אל יוכלו לסכל את ההתקדמות.

על פי המקורות שצוטטו בעיתון, המצרים דנו בנושא עם בכירי חמאס במהלך פגישת הפלגים הפלסטינים בקהיר בנוגע לבחירות לפרלמנט הפלסטיני.

על פי הדיווח, ישראל אינה מתכוונת לשחרר מחבלים פלסטינים של חמאס והיא מוכנה לשחרר רק נשים פלסטיניות שכלואות בישראל וכאלו ששוחררו בעסקת שליט ונעצרו מחדש בידי ישראל.

על פי ההערכות הבחירות המתקרבות לפרלמנט הפלסטיני יכולות לסייע לישראל להגיע לעסקה בשל העובדה שהחמאס ירצה להציג הישג לפני הבחירות. והעובדה שככל הנראה בידי חמאס ישנן בחיים רק אברו מנגיסטו, אזרח שאינו נחשב בכל מקרה בידי הפלסטינים כבן ערובה בעל ערך רב כל כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר