שינוי דמוגרפי?

9.3 מיליון ישראלים; שיעור היהודים נמצא בשפל

מהפך דמוגרפי מזדחל? לרגל יום העצמאות, מפרסמים בלמ"ס את מספר הישראלים נכון לשנה זו: על פי הנתונים, מתברר כי לראשונה אוכלוסיית היהודים פחות מ-74 אחוזים (אקטואליה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

מדינת ישראל תציין ביום חמישי 73 שנים לעצמאותה, וכמדי שנה, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת את נתוני האוכלוסייה העדכניים, כאשר כעת נראה, כי לראשונה מקום המדינה, שיעור היהודים נמצא בשפל.

נכון להיום (שני), ישנם 9.327 מיליון אזרחים ישראליים, מתוכם 6.894 מיליון יהודים - שהם כ-73.9% מהאוכלוסייה.

1.966 מיליון אזרחים מוגדרים כערבים, כ-21%, עוד 467 אלף מוגדרים כ"אחרים" ומהווים כחמישה אחוזים מהאוכלוסייה.

משנה שעברה, גדלה אוכלוסיית ישראל ב-1.5 אחוזים, שהם 137 אלף איש, כאשר במהלך השנה נולדו 167 אלף תינוקות והגיעו 16 אלף עולים חדשים. במהלך השנה נפטרו קרוב ל-50 אלף ישראליים.

יצוין, כי בשנה הראשונה להקמת המדינה האוכלוסייה בישראל מנתה 806 אלף נפשות, כאשר אחוז היהודים עמד על 82 אחוזים, והערבים - קרוב ל-18%.

לפי הלמ"ס, מי שמוגדר כ"אחרים" אלו נוצרים לא ערבים, בני דתות אחרות וכאלו הרשומים כחסרי סיווג דת במרשם האוכלוסין.

על פי הנתונים, כאמור, שיעור היהודים באוכלוסיית ישראל ירד השנה לראשונה מתחת לסף של 74 אחוזים. מיום העצמאות ה-70 עד כה, שיעור היהודים צנח מ-74.5% ל- 73.9% בלבד, ירידה של יותר ממחצית האחוז בתוך שלוש שנים בלבד.

מנהל המרכז למדיניות הגירה ישראלית, עו"ד יונתן יעקובוביץ', הגיב לכך ואמר: "גם השנה, שיעור האוכלוסייה היהודית במדינת ישראל המשיך להצטמצם בקצב מהיר, במידה רבה הודות להגירה, אך מרבית הציבור איננו מודע לשינויים הדמוגרפיים הטקטוניים".

"נתוני הלמ"ס מדגישים את החשיבות האסטרטגית במדיניות הגירה אחראית שתשמור על האינטרסים של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר