"נזק חמור"

הפיצוץ בנתנז: המטען הוברח והופעל מרחוק

על פי הדיווח של ה'ניו יורק טיימס', המטען שהתפוצץ במתקן הגרעין בנתנז, הוברח לאיראן ואלו שהפעילו אותו - הפעילו אותו ממרחק; "זו הייתה תוכנית סדורה", אמר הבכיר (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
המתקן הגרעיני בנתנז (צילום לוויני; תקשורת ערבית)

באיראן כבר בטוחים בזהות המפגע במתקן הגרעין בנתנז ועל פי הפרסום ב'ניו יורק טיימס' היום (שלישי), מדובר במטען נפץ שהוברח לאיראן והופעל ממרחק.

הפגיעה המיוחסת לישראל, אמש, חשף העיתון 'ניו יורק טיימס', מפי מקורות מודיעיניים, כי הפיצוץ העז שהתרחש בתוך המתקן בנתנז גרם לנזק רחב היקף, וכן שמאחורי הפעולה הדרמטית עומדת ישראל.

על פי ציטוט של גורם מודיעיני בכיר שאמר ל'ניו יורק טיימס', כי המטען הופעל מרחוק והוא פגע בעוצמה במערכת החשמל וכן בכלל מערכות הגיבוי במתקן ההעשרה, "מדובר בנזק חסר תקדים, שייקח שנים להתאושש ממנו".

האחראי על האנרגיה באיראן אף סיפר במהלך ראיון עמו בכלי תקשורת במדינה, כי מדובר בתוכנית ישראלית סדורה שאף עלתה יפה, והם ידעו בדיוק איפה לפגוע - במקום שיהיה הכי קשה להתאושש.

"המאבק באיראן משימה ענקית"; דברי נתניהו בפורום מטכ"ל (צילום: רועי אברהם / לע"מ; סאונד: ניר שרף / לע"מ)

בתוך כך, בדוברות הבית הלבן, אמרו על הפיצוץ במתקן הגרעין האיראני, "ארה"ב לא מעורבת בפיצוץ בנתנז. אנו מתמקדים בשיחות הגרעין עם איראן והמעצמות בווינה".

כזכור, אתמול, שר החוץ של איראן, מוחמד זריף, האשים את ישראל בפגיעה במתקן הגרעין בנתנז, והבטיח: "ננקום בציונים". הוא הוסיף ואמר ש"הציונים רוצים לנקום על ההצלחה בהסרת הסנקציות, אך לא נאפשר זאת וננקום על הפעולות הללו".

לפני שלושה ימים, הכריזה איראן כי חנכה 164 צנטריפוגות מסוג מתקדם באתר הגרעין בנתנז, כאלה המסוגלות להעשיר אורניום במהירות ובאיכות. בכך, הפרו האיראנים את הסכם הגרעין, המאשר להם להשתמש רק בצנטריפוגות מסוג IR-1, בעוד כעת הם החלו להשתמש בצנטריפוגות מסוג IR-6.

כעבור יממה דווח באיראן על בעיה במערכת החשמל באתר שגרמה ל"תקרית" והפסקת חשמל. גורמים רשמיים באיראן אף אמרו כי מדובר ב"אירוע חשוד מאוד", ולפי שעה לא דווח שהבעיה נפתרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר