מיזם הזיכרון

שם ה': הנשיא גילה רגישות בפרויקט של 'כיכר השבת'

ריבלין, שהשתתף במיזם 'כיכר השבת' לזכר הנופלים, צייץ את שמו המפורש של הקב"ה בטוויטר • לאחר דקות, וכמחק וכתב מחדש בלי 'שם השם', כדי לא לפגוע ברגשות הציבור (ברשת)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הנשיא, באמירת התהלים (צילום: ללא קרדיט; הפקה: איציק אוחנה)

נשיא המדינה ראובן ריבלין, שהשתתף כמו רבים אחרים במיזם אמירת התהלים של 'כיכר השבת' לזכר הנופלים, לרגל 'יום הזיכרון', גילה התחשבות כאשר מיהר להסיר ציוץ על כך, שהכיל את שמו המפורש של הקב"ה.

ריבלין, כידוע, מרבה לדבר על הצורך באיחוד בין חלקי החברה הישראלית. במקביל, פעמים רבות הוא ספג ביקורת, כאשר לא מיהר להגן על הציבור החרדי מפני גלי משטמה, או כאשר נדמה היה ש'תפס צד' במערכת הפוליטית.

כך או כך, זה מה שקרה היום (רביעי): אחרי שבמיזם ההנצחה היחודי של 'כיכר השבת' הוא התכבד להיות הראשון המקריא פרק תהילים לעילוי נשמתם, צייץ על כך הנשיא בטוויטר וציטט את הפסוק ‏"ה' ישמור צאתך ובואך מעתה ועד עולם", עם 'השם המפורש'.

נשיא המדינה הוסיף וכתב: "התכבדתי להשתתף במיזם 'אוהבים וזוכרים' ביוזמת ‎כיכר השבת, ולקרוא פרק תהילים לעילוי נשמתם של חללינו. יהי זכרם ברוך".

לצד שבחים להם זכה ריבלין על כך, היו מי שניסו לקנטר ולהפנות את תשומת הלב הציבורית לעובדה כי בטעות הובא בציוצו 'שם השם', שלא כנהוג במסורת היהודית, וכן שלא נראתה כיפה על פניו בעת אמירת התהלים.

כאמור, את החלק הצורם יותר תיקן הנשיא, כאשר כיבד וצייץ מחדש את אותם הדברים - הפעם ללא שמו המפורש של הקב"ה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר