הנשיא ריבלין • צפו

נאום אחרון: 'צריך לעבות את הקשרים בינינו'

ריבלין שלח את ברכת הנשיא ליום העצמאות ה-73, בפעם האחרונה בתפקידו • "עבודת הבניין הפנימית שלנו עוד לא הסתיימה", הזהיר בעקבות מאבקי האוכלוסיות בקורונה (בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הנשיא ריבלין בביתו (קרדיט צילום וידאו: עומר מירון, מקליט: בן פרץ / לע"מ)

עם תום יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, מדינת ישראל עוברת לחגוג את השנה ה-73 לעצמאותה. נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בירך את אזרחי ישראל - ביום העצמאות האחרון שלו כאזרח מספר אחת, שלושה חודשים לפני שיעזוב את משכן נשיאי ישראל.

הנשיא, שהקדיש את שבע שנותיו בתפקיד לניסיונות לחבר בין חלקי העם, אמר כי למרות קיומנו בארץ ישראל, ישנו צורך עז לעבות את הקשרים בינינו: "עבודת הבניין הפנימית שלנו, עבודת הבניין של האומה והחברה שלנו, עוד לא הסתיימה", הזהיר ריבלין.

"עלינו לשים את הסולידריות, את השותפות, את הערבות ההדדית - בראש מעייננו תמיד. לזכור שכולנו, יהודים וערבים, חילונים, חרדים ודתיים, כולנו נועדנו לחיות יחד בבית הזה. הבריאות, הכלכלה, החינוך, הביטחון והשקט, איכות החיים שלנו, וכן, גם המשך שגשוגה ובטחונה של המדינה - תלויים כולם בהבנה העמוקה שכולנו - כולנו - בניה ובנותיה של הארץ הזו".

הנשיא בן ה-82 סיים במשפטי תקווה לעתיד: "אני מאמין בייעוד שלנו לחיות על הארץ הטובה הזאת, לבנות ולפתח אותה לטובת כל תושביה, להגן עליה ולהבטיח את גבולותיה מפני כל צר וכל אויב - מקרוב ומרחוק".

"אני מאמין ביכולת שלנו לדבוק זה בזה, לגדול ולצמוח, כיחידים וכעם, גאים. גאים במה שהשגנו עד כה, ובוטחים בימים הטובים שעוד נכונו לנו. והם נכונו לנו, והם יהיו טובים. יום עצמאות שמח יקיריי ויקירותיי. חג עצמאות שמח ישראל!".

צפו בויידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר