"רוצה ללמוד לעומק"

מנהיג האופוזיציה ברוסיה הזמין חומש לכלא

אלכסיי נבלני דרש ממפקד הכלא בו הוא מוחזק את הספרים הקדושים לשתי הדתות המרכזיות שאינן נצרות, הקוראן והתורה, זו הסיבה שמפקד הכלא סירב לבקשתו (אקטואליה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
אלכסיי נבלני (צילום: שאטרסטוק)

מנהיג האופוזיציה הרוסי, אלכסיי נבלני, יריבו העיקרי של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מוחזק בכלא הרוסי מאז חודש ינואר, בשעה שנכנס לשטח רוסיה. במקום מושבו, נבלני ממשיך למחות נגד פוטין, ועכשיו רוצה להרחיב אופקים - וללמוד את הספרים העיקריים של שתיים מהדתות המרכזיות בעולם: האסלאם - והיהדות, שלנו.

"כאשר רק כלאו אותי, ערכתי את רשימת השיפורים שלי בעצמי שאותם אנסה ליישם במהלך ריצוי המאסר", כתב נבלני בפוסט. "על פי אחד הסעיפים, עליי ללמוד לעומק ולהבין את הקוראן ואת הסונה של הנביא מוחמד. הרי כולם מדברים בלי סוף על האסלאם ועל המוסלמים, וכמובן ש-90% מהמתדיינים אינם מבינים דבר בסוגיה. החלטתי להפוך לאלוף הקוראן בין הפוליטיקאים הרוסים הלא-מוסלמים. נו, וגם הבנתי שההתפתחות שלי כנוצרי מחייבת את לימוד הקוראן".

במכתב שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו כתב נבלני כי מפקד הכלא מונע ממנו, כבר שלושה חודשים, לקבל את הקוראן אותו הוא מבקש בתואנה כי "נבדק שהוא לא מסית": "אני לא מבין", כתב נבלני, "מה פירוש הדבר לבדוק אם הקוראן מסית? איך זה נראה בכלל? יושב לו בעיר במושבת העונשין איזה סג"מ ומחפש הסתה בספר הקדוש למיליארד וחצי בני אדם? ואם ימצא כזו, הוא יאסור את הקוראן?"

מהומות ברוסיה לאחר מעצרו של נבלני

בסיום הרשומה, בהיחבא, הוסיף נבלני עם סמליל של חיוך: "והם עוד לא יודעים שהזמנתי גם חומש עם פירוש רש"י".

שבועות ספורים לאחר מאסרו, נבלני אמר כי הוא סובל מכאבים עזים בגבו וברגליו, ולא זוכה לשינה משום שהסוהרים מעירים אותו בכל שעה, לכאורה מחשש שיברח. הוא פתח בשביתת רעב לפני שבועיים בדרישה לקבל גישה לתרופות וביקור רופא. עם זאת, שירות בתי הסוהר הפדרליים של רוסיה אמר בחודש שעבר כי נבלני עבר בדיקות רפואיות, ותיאר את מצבו כ"יציב ומשביע רצון".

בשבוע שעבר הועבר מנהיג האופוזיציה לאגף החולים בכלא, לאחר שפיתח שיעול וחום. כעת לדברי שותפיו של נבלני, רשויות הכלא "רואות את חומרת שביתת הרעב" ומאיימות להזין אותו בכפיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר