ב'שיחות הגרעין'

איראן נזפה בנציגי המערב: הגבתם חלש לפיצוץ בנתנז

עוד סבב של שיחות הסתיים, בניסיון לחדש את 'הסכם הגרעין' עם המעצמות, כולל ארה"ב. נציגי איראן נזפו שם במקביליהם על 'תגובה רפה' מדי לפעולה בנתנז שיוחסה לישראל (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
השיחות בין המעצמות ואיראן. ארכיון (State Department Photo / Public Domain)

נציגים רשמיים של איראן מחו על כך שמדינות המערב הסתפקו, לטעמם, בתגובה רפה מדי לפעולה הדרמטית במתקן הגרעין בנתנז, שיוחסה לישראל, ולא גינו אותה כראוי.

בווינה בירת אוסטריה הסתיים לפני שעה קלה (חמישי) סבב שיחות נוסף בין המעצמות, כולל ארה"ב, לבין איראן, בניסיון לחדש את 'הסכם הגרעין'.

להסכם זה, כידוע, מתנגדת ישראל בנחרצות, וראש הממשלה נתניהו אף הצליח לשכנע את הממשל האמריקני הקודם, בראשות טראמפ, לפרוש ממנו.

אך הנשיא הנוכחי ג'ו ביידן ואנשיו, ששואפים לחזור אל ההסכם, בשינויים כאלה ואחרים, חידשו את סבבי השיחות עם נציגיה של הרפובליקה האסלאמית.

מוקש משמעותי שהונח על השולחן, הגיע השבוע, כאשר נודע על פיצוץ גדול שהתרחש בתוככי מתקן הגרעין בעיר נתנז, איראן, וגרם להשבתת רוב הצנטריפוגות במקום.

הדיווח בטלוויזיה האיראנית על הפיצוץ במתקן הגרעין (מתוך 'חדשות הערב', כאן 11)

פעולה דרמטית זו, שיוחסה בעולם למוסד הישראלי, הובילה את איראן להודיע על נקמתה: השלשת שיעור העשרת האורנים במקום, החל מהיום, לרמה של 60% - צעד שגרר גינויים במערב.

במקביל, המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, אמר כי "ההצעות שהוצעו לנו בשיחות היו משפילות ויהירות, והן לא ראויות בכלל שנסתכל עליהן".

"ארה"ב לא רוצה לקבל את האמת במשא ומתן, כי מטרה שלה היא לכפות את הרצונות השגויות שלה. והמדינות מאירופה הולכות לפי המדיניות של ארה"ב, למרות שהן מכירות בזכויותיה של איראן", הוסיף חמינאי.

למרות זאת התכנסו הצדדים לשיחות, במהלכן כאמור נזפו האיראנים במקביליהם האמריקנים והאירופאים, על כך שלא גינ מספיק בעוצמה את החבלה האסטרטגית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר