האם בכתה. צפו

המוות מהקינוח החלבי במסעדה הבשרית: "מעילה חמורה"

האסון במסעדה הבשרית בראש פינה, בה הוגשה באיסור קצפת חלבית לצעירה אלרגנית - שבגלל זה נפטרה - מעורר סימן שאלה גם על מערך הכשרות. האם השכולה דיברה על כך, ובכתה • צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אמה הבוכיה של הנפטרת / קינוח חלבי (צילום: מתוך 'כאן חדשות' / shutterstock)

מותה של אושר דרעי בת ה-23 במסעדה הבשרית הכשרה, מאכילת קינוח חלבי שהוגש לה ללא ידיעתה, ממשיך להסעיר את המדינה. כעת עולה הדרישה, מהרבנות הראשית, לבדוק את התנהלותם של משגיחי הכשרות במקום.

כזכור, לפנות בוקר (חמישי) נקבע בבית החולים זיו שבצפת מותה של הצעירה מחצור הגלילית, שידועה בקרב בני משפחתה וחברותיה כאלרגית למוצרי חלב, כאשר גופה לא עמד מול הקצפת שאכלה במסעדת 'רחמים שמחה ובניו' בראש פינה.

זמן מה אחרי שסיימה את הקינוח, בסיום ארוחה בשרית לרגל יום העצמאות, התקשרה אושר לאמה ואמרה באימה: "אכלתי בטעות קצפת חלבית, אני לא נושמת!".

האם השכולה, שסיפרה היום על כך בבכי מר, הוסיפה ותהתה: "זו הייתה מסעדה כשרה למהדרין, והוא נתן שם חלב - לאנשים שאכלו בשר. הוא הכשיל שם הרבה אנשים; בשביל מה? איפה היו משגיחי הכשרות?".

תמונתה האחרונה של אושר ע"ה (צילום משפחתי)

פרסום המקרה המזעזע, עורר את ח"כ משה ארבל (ש"ס) לשגר מכתב בהול לרב רפי יוחאי, מנהל מחלקת הונאה בכשרות, ברבנות הראשית לישראל, בדרישה לתחקר כיצד אירוע חמור שכזה יכול היה להתרחש.

"האירוע החמור", הזכיר תחילה חבר הכנסת, "עודנו נמצא בחקירת משטרה, במסגרתה חמישה עובדים עוכבו לחקירה בחשד לרשלנות, ושוחררו למעצר בית. המסעדה בינתיים סגורה, ולמרות זאת, אין מנוס מלבחון את האירוע גם בכלים הנתונים לרבנות הראשית".

לדברי ארבל, "לא ייתכן שמסעדה בשרית עם תעודת כשרות מגישה קינוחים חלביים. מדובר במעילה חמורה באמון הציבור שומר הכשרות אשר עשויה גם להוביל כפי שראינו לסיכון חיי אדם. ניתן להניח כי קינוחים חלביים הוגשו לעשרות מבקרים במסעדה לפני שהמקרה התגלה בעקבות המוות הטרגי של אושר דרעי ז"ל.

"יש לבחון אם הגורמים המפקחים והאחראיים על המסעדה מטעם מערך הכשרות פעלו כמצופה מהם ובהתאם לנהלים, בתקופה שקדמה למקרה, ולשלול מהמסעדה את תעודת הכשרות בהקדם, כדי שלא להכשיל ולסכן אחרים, אם זו תיפתח מחדש בתקופה הקרובה".

ומעבר לכך, מובעת הדרישה "לבדוק אם ניתן להסיק מסקנות רוחביות בדבר אופן פיקוח הכשרות, כדי להבטיח שמקרים טראגיים מסוג זה לא יישנו".

יצוין, כי מעורכי דינו של מנהל המקום נמסר: "המסעדה מתנהלת באופן מופתי, תוך דגש על נהלי עבודה סדורים ומוקפדים. לעניין נושא הכשרות - ראוי בשלב זה שלא להסיק מסקנות נמהרות. החברה תבדוק האם אירע כשל נקודתי, בשגגה ובתום לב, והיכן מקורו של הכשל".

מכתבו של ארבל לרבנות הראשית

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר