דפוס חוזר?

שוב: צעיר חרדי הותקף באלימות בירושלים

לאחר התיעוד משבוע שעבר בו צעיר תיעד את עצמו תוקף חרדי ברכבת הקלה, הבוקר נעצר אדם נוסף שתקף עובר אורח חרדי ביום חמישי באיזור שער שכם שבירושלים (חדשות, ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טיקטוק)

שוב זה קורה; לאחר שבשבוע שעבר נעצר תושב שועפט שתקף צעיר חרדי ברכבת הקלה בירושלים, היום (מוצ"ש) פרסמה המשטרה כי עצרה צעיר נוסף בחשד למעשה דומה.

על פי החשד, תושב מזרח ירושלים, כבן 18 תיעד את עצמו ביום חמישי האחרון לרשת החברתית "טיק טוק", בה הוא תוקף באלימות עובר אורח חרדי על חומות העיר העתיקה בירושלים. לפנות בוקר עצרו לוחמי מג"ב את החשוד והועבר לחקירה.

בהודעת המשטרה נכתב כי "מיד עם חשיפתה לסרטון ברשת החברתית בו נצפה חשוד תוקף עובר אורח שחולף על פניו, הביאה למעצרו לפנות בוקר על ידי לוחמי מג"ב של החשוד במעשה, והוא הועבר לחקירה. הערב יובא החשוד לבית המשפט".

כזכור, במקרה דומה שארע בשבוע שעבר בו הותקף נוסע חרדי ברכבת הקלה, פוליטיקאים בכל רחבי הקשת הפוליטית גינו את המעשה.

השר אריה דרעי, הגיב: "התיעוד המזעזע והאנטישמי, מחריד ומבהיל. הלב כואב ומתקשה להאמין שדווקא במדינת העם היהודי, חרדי מותקף באכזריות על ידי בן עוולה, רק בגלל חזותו החרדית. אני קורא למשטרת ישראל לעצור את העבריין השפל ולמצות איתו את הדין בחומרה".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר: "רשויות אכיפת החוק ומשטרת ישראל חייבים לפעול בכל הכוח לתפוס את העבריין הזה. אשוחח עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, לתת עדיפות למקרה, כדי לתפוס את העבריין ולהושיבו מאחורי סורג ובריח, על מנת למנוע הישנות מקרים חמורים כאלה".

שר השיכון יעקב ליצמן הגיב: "תיעוד תקיפת הצעיר ברכבת בירושלים בידי מחבל לכאורה, מזעזע ביותר. אין לעבור על כך לסדר היום, ועל משטרת ישראל לעצור את התוקף באופן מיידי. היום זו סטירה ראוותנית, ומחר זה יכול להיות סכין או ירי. מקומו של התוקף - בכלא".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', כתב: "‏משטרת ישראל צריכה להפעיל את כל היכולות הטכנולוגיות שלה, כדי לשים את ידה עוד הלילה על המנוול הזה ולנעול אותו מאחורי סורג ובריח".

גם סגן שר התחבורה אורי מקלב התייחס לאירוע. "מדובר במקרה מזעזע של אלימות קשה", כתב, "ואסור לעבור על כך לסדר היום. על רשויות אכיפת החוק לבוא דין עם התוקפים באופן מיידי וביד קשה. אנו נעשה הכל כדי לתת ביטחון מלא לנוסעי התחבורה הציבורית בארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר