"אין עילה"

בג"ץ דחה את העתירה נגד הטלת מנדט הרכבת הממשלה על נתניהו

עתירת אנשי שמאל נגד הטלת מנדט הרכבת הממשלה על נתניהו, בשל היותו נאשם בפלילים, נדחתה על ידי שופט בית העליון דוד מינץ, שאף חייב אותם בעשרת אלפים שקל (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
נאום נתניהו בפתח משפטו (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי. תמונה: Yonatan Sindel/Flash90)

שופט בית המשפט העליון דחה היום (ראשון) על הסף עתירה שהוגשה לפניו בדרישה לבטל את הטלת המנדט להרכבת הממשלה על בנימין נתניהו, עליה החליט נשיא המדינה ראובן ריבלין, בשל היות נתניהו נאשם בפלילים.

אף שלנשיא אין חסינות מוחלטת מעתירות נגד החלטותיו - נכתב בהחלטת בית המשפט בשבתו כבג"ץ - הביקורת על החלטות אלו היא מצומצמת ביותר. בנוסף, העותרים לא סיפקו עילה משפטית מבוססת דיה למילוי דרישתם.

"העותרים לא ביססו כל עילה משפטית לבחינת שיקול דעתו של מקבל תפקיד ציבורי, ועל כן אין סעד בדין שניתן לגזור ממנו לגבי החלטת נתניהו לקבל על עצמו את תפקיד הרכבת הממשלה", כתב השופט על העתירה שנדחתה.

השופט מינץ (צילום: Yossi Zamir/FLASH90)

עוד הוסבר: "חוק יסוד: הממשלה קובע, כי לאחר שהתייעץ עם נציגי הסיעות בכנסת, יטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מהח"כים שהסכים לכך; הגם שהסעיף האמור אינו מגדיר מהם הקריטריונים לכך, הרי שעצם החובה להתייעץ עם נציגי הסיעות, מלמדת כי השיקול המרכזי האמור להנחות את הנשיא הוא סיכויי אותו ח"כ להרכיב ממשלה, לאור תוצאות הבחירות".

השופט דוד מינץ, שכתב את פסק הדין, אף חייב את אנשי השמאל שעתרו באמצעות עו"ד דפנה הולץ-לכנר, בהוצאות בסך עשרת אלפים שקלים.

מקבוצת 'מבצר הדמוקרטיה', שהגישה את העתירה לבג"ץ, נמסר: "זו החלטה מקוממת ומדאיגה, הבוחרת להתעלם מהטענות כבדות המשקל שהעלתה העתירה, לא עולה בקנה אחד עם פסיקות בג"ץ ונמנעת מהתמודדות עם הטענות הנורמטיביות שהעלו העותרים".

"במידה רבה, ההחלטה מרוקנת מתוכן את פסק הדין של 11 השופטים רק מלפני כשנה, אשר בו הם הבהירו כי ניתן גם ניתן לבקר את החלטותיו של הנשיא - במיוחד כאשר אף מועמד לראשות הממשלה לא השיג רוב של ממליצים, ושיקול הדעת לגבי הטלת המנדט נתון באופן מוחלט לנשיא", נמסר עוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר